شناسه خبر : 95404
تاریخ انتشار : 1401/02/15 20:50
تداوم خروج غیرنظامیان اوکراینی از طریق گذرگاه‌های انسانی

تداوم خروج غیرنظامیان اوکراینی از طریق گذرگاه‌های انسانی

کاخ کرملین و سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه به‌طور جداگانه، تداوم خروج غیرنظامیان اوکراینی از طریق گذرگاه‌های انسانی را تأیید کردند.

نوزنیوز -گروه بین‌الملل: کاخ کرملین و سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه به‌طور جداگانه، تداوم خروج غیرنظامیان اوکراینی از طریق گذرگاه‌های انسانی را تأیید کردند.

مسئول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در امور اوکراین اعلام کرد، بیش از ۳۰۰ غیرنظامی اوکراینی از شهرهایی مانند ماریوپل و بردیانسک در منطقه زاپوریژیا اسکان داده شده و در حال دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند. او با اشاره به این که دومین دور از خروج غیرنظامیان از ماریوپل و دیگر نقاط اوکراین ارقام چشمگیری داشته است گفت، باید تلاش بیشتری برای حصول اطمینان از خروج تمامی غیرنظامیان از مناطق درگیری صورت گیرد.

از سوی دیگر، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) با رد ادعاهای دولت کی‌یف اعلام کرد: «امروز گذرگاه‌ها فعال هستند».

«دنیس پوشیلین»، رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد «سرگئی کرییِنکو»، معاون مسئول دفتر رئیس جمهور روسیه از شهر ماریوپل اوکراین که تقریباً تمامی نواحی آن به کنترل نیروهای روس درآمده بازدید کرده است. پیش از این نیز در پنجم اردیبهشت، وزارت دفاع روسیه از گشودن کریدور بشردوستانه از کارخانه «آزوف‌استال» در ماریوپل برای خروج غیرنظامیان خبر داد و اعلام کرد سربازان روس در اطراف کارخانه فولاد محاصره شده آتش‌بس را رعایت خواهند کرد تا غیرنظامیان از همه جهات خارج شوند. نیروهای روسیه و دونباس کنترل بخش عمده شهر را در دست دارند، اما تعدادی از نیروهای اوکراینی از آزوف‌استال همچنان به عنوان سنگر استفاده می‌کنند.

اندکی بعد سازمان ملل نیز خبر داد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه با مشارکت سازمان ملل و صلیب سرخ برای انتقال غیرنظامیان از کارخانه آزوف‌استال موافقت کرده است.


آناتولی
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی