شناسه خبر : 95291
تاریخ انتشار : 1401/02/12 03:17
9 کشور اروپایی به قانون مبادله با روبل روسیه تن دادند

9 کشور اروپایی به قانون مبادله با روبل روسیه تن دادند

رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان گفت که 9 کشور اروپایی علاوه بر این کشور برای پرداخت بهای گاز وارداتی از روسیه به روبل حساب باز کرده اند.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: دفتر نخست وزیری مجارستان اعلام کرد که این کشور حسابی را در بانک های روسیه به منظور پرداخت بهای گاز وارداتی از این کشور به روبل باز کرده است.

«گرگلی گولیاس» رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان افزود که ۹ کشور دیگر اروپایی هم اقدامی مشابه را انجام داده اند اما از اعلام علنی آن خودداری می کنند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه با امضای قانونی ثبت مالیات سازمان‌های خارجی که به جهت الزام به پرداخت پول گاز به روبل در بانک‌های روسیه افتتاح حساب می‌کنند را تسهیل کرد.

طبق این قانون که به امضای ولادیمیر پوتین رسید، شرکت های خارجی بنا به درخواست یک موسسه اعتباری روسی که در آن حساب های خود را باز می کنند، برای پرداخت مالیات ثبت می شوند.

یک منبع در کمیته بودجه و مالیات پارلمان روسیه گفت که قوانین جدید روند ثبت مالیات و افتتاح حساب را بسیار ساده می کند، به ویژه با توجه به اینکه شرکت های خارجی اکنون ملزم به پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل هستند.

برابر با سند این قانون که در درگاه رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شده، از این پس شرایط برای به رسمیت شناختن یک شرکت تحت تحریم، به عنوان یک شرکت هلدینگ بین‌المللی تسهیل می شود.

مسکو پس از اعمال تحریم های گسترده اتحادیه اروپا، خواستار پرداخت پول گاز به روبل از اول آوریل شد. عرضه گاز روسیه به لهستان و بلغارستان در پی امتناع آنها از پذیرش پیشنهاد گازپروم برای پرداخت پول گاز به روبل، قطع شد.

به دنبال آن اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد شرکت هایی که تسلیم درخواست روسیه شده و پول گاز را به روبل پرداخت می کنند، تحریمها علیه مسکو را نقض خواهند کرد.

از ابتدای مارس و آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا ۵ بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کرده و بسته ششمی را در دست بررسی دارد. این تحریم ها که بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه را هدف قرار می دهند، از سوی مسکو غیرقانونی و غیر موجه تلقی می‌شوند.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی