شناسه خبر : 94135
تاریخ انتشار : 1401/02/09 10:36
اگر سازش با صهیونیست‌ها رفاه آورده بود، مصر به فلاکت نمی‌افتاد

اگر سازش با صهیونیست‌ها رفاه آورده بود، مصر به فلاکت نمی‌افتاد

نماینده جهاد اسلامی در سوریه خاطر نشان کرد اگر سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، رفاه و بهبود شرایط اقتصادی را به همراه می‌داشت،مصر به فلاکت نمی‌افتاد.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: ملت فلسطین از سال ١٩٤٨ و قبل از آن یک روند رویارویی با اشغالگری انگلیس و بعد از آن با رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است.ملت فلسطین همواره و به ویژه در ماه مبارک رمضان رویارویی با رژیم صهیونیستی را تشدید می‌کند. ما در قدس شریف شاهد تشدید جنایات رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان و یورش به قدس شریف هستیم و البته این چیز جدیدی نیست .

صهیونیست‌های اشغالگر از سال ١٩٦٧ منطقه قدس شرقی را اشغال کردند و این روند همچنان ادامه دارد.ملت فلسطین ما را به خصوص در این برهه و به خصوص در ماه مبارک رمضان به جهاد و مقاومت دعوت می‌کند.ماه رمضان برای ما ماه مقاومت و جهاد است.همچنین روز قدس یک توان و انگیزه مضاعف ایجاد کرده است.

در گذشته مردم فلسطین و جهان عرب ، آخرین جمعه ماه رمضان را جمعه ناامیدی توصیف می‌کردند، اما امروز جمعه مقاومت و مبارزه با اشغالگری صهیونیستی شده که باعث توان و انگیزه مضاعفی را به ملت فلسطین داده است. ملت فلسطین این جمعه آخر ماه رمضان را به شیوه دیگری یعنی مبارزه با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس شریف و مناطق دیگر احیا می‌کند.

روز جهانی قدس که توسط امام خمینی (ره) اعلام شد کمک و توان مضاعف به ملت فلسطین و همچنین دعوت از تمام مردم جهان اسلام برای راهپیمایی جهت پاسداشت مسئله فلسطین و زنده نگه داشتن جهاد و مبارزه است.همچنین نام گذاری روز قدس از سوی امام خمینی(ره)، باعث قطع ید اشغالگری صهیونیست ها شده که اکثر سرزمین‌های فلسطینی را اشغال کرده‌اند.

شعار روز قدس این است که فلسطین محور است، بله، قدس محور است . همان طور که شهید الشقاقی در آیه شریفه الحمدلله الذی أسری بعبده ….به آن استناد می‌کند. انتفاضه ادامه خواهد داشت. مردم فلسطین به انتفاضه خود ادامه خواهند داد تا اینکه تمام سرزمین‌های اشغالی آزاد شوند.جوانان فلسطین الگویی از شهادت و رشادت را در این مبارزه به نمایش می‌گذارند.

اشغالگران قدس معتقد بودند که پس از عملیات نظامی در کرانه باختری در سال ۲۰۰۲  به سرکردگی آرون شارون(نخست وزیر مقبور رژیم صهیونیستی)، مقاومت مردمی دیگر وجود نخواهد داشت این در حالی است که از منطقه جنین، رعد حازم و جوانان دیگری خارج می‌شوند و با اشغالگران صهیونیست مبارزه می‌کنند.

جوانان فلسطینی امروز به پا خاسته‌اند به ویژه در جنین در شمال کرانه باختری و ثابت کردند که پروژه اسرائیلی شکست خورده و امنیتی که اشغالگران برای تثبیت آن تلاش می‌کنند، شکننده است و مقاومت فلسطین در کمین است و ملت فلسطین به مقاومت و جهاد تا آزادسازی تمام سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد.

با توجه به تشدید حرکت‌های شهادت طلبانه در سرزمین‌های فلسطینی، تجمعات و  تظاهرات حمایت از قدس چه تاثیری در ادامه این حرکت‌های شهادت طلبانه دارد؟

مسیر راهپیمایی روز قدس در تمام جهان به ویژه در ایران و کشورهای محور مقاومت، عراق، یمن، سوریه، لبنان ثابت می‌کند که این نظریه صهیونیست‌ها که وعده می داد فلسطین دیگر مسئله جهان اسلام و جهان و عرب و همچنین مسئله تمام آزادگان جهان نیست را برهم می‌زند.

ولی این راهپیمایی‌ها، انگیزه و نیروی مضاعف به مجاهدان و مبارزان و همچنین نیروهای شهادت طلب می‌دهد که مردم کشورهای اسلامی و عربی پشت سر آنها هستند و این باعث آرامش خاطر مجاهدین فلسطینی می‌شود.

این کمک‌های مادی و معنوی نشان دهنده این است که امت اسلامی زنده است، امت عرب زنده است. امت اسلامی این غده سرطانی کاشته شده در فلسطین را نمی‌خواهد و خواهان ریشه‌کنی آن است.

این نشان دهنده این است که هرچند کشورهای اسلامی احیاناً درگیر مشکلات و نزاع داخلی خود می‌شوند، اما به سرعت این امت به پا می‌خیزد،چون این امت قرآن دارد که باعث زنده نگه داشتن وجدان‌های انسان‌ها می‌شود.

این همان قرآنی است که ما را به جهاد دعوت می‌کند این همان قرآنی است که ما را دعوت می‌کند امت اسلامی هنوز هم در سلامت خود باقی است. این راهپیمایی‌ها دارای یک واقعیتی است برای تمام مجاهدان فلسطینی که به آنها یک نیروی مضاعف برای ادامه مبارزه می‌دهد و این رژیم صهیونیستی است که هیچ پشتیبانی ندارد مگر شیاطین روی زمین و ما امروز می‌گوییم که یک محوری به نام محور خیر وجود دارد و آن محور در سلامت کامل است و در سوی دیگر یک محوری وجود دارد که آن محور شیاطین است و این محور است که با رژیم صهیونیستی همراهی می‌کند.

ان شاء الله محور مقاومت که همان محور خیر است پیروز خواهد شد و این راهپیمایی‌ها و تجمعات است که یک نیروی مضاعف به ما برای آزادسازی فلسطین و قدس شریف می‌دهد.

با توجه به ناتوانی اخیر صهیونیست‌ها در ممانعت از اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی و همچنین ناتوانی آنها در جلوگیری و پیش بینی از حملات شهادت طلبانه،‌روند مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را در آینده چگونه می‌بینید.

السنداوی : ما به این اطمینان داریم که مقاومت فلسطین تنها راه آزادسازی فلسطین عزیز است و ما به این یقین داریم شما ببینید برای مثال مصر که در سال 19٧٩ میلادی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد مردم آن چگونه زندگی می‌کنند وضعیت مردم مصر در فقر و فلاکت است و در نظام بین الملل هیچ جایگاه و ارزشی ندارد .

اما بعد از آن انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید که به پشتیبانی بزرگ برای مردم و مقاومت فلسطین و تمام آزادیخواهان جهان تبدیل شد و همچنین با اعلام روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان نیرو و انگیزه مضاعف به فلسطینی‌ها داد مقاومت فلسطین تا آزادی فلسطین عزیز از چنگال اشغالگران ادامه خواهد داشت برای مثال اگر به سخنان چند روز اخیر کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کنیم که گفت تا دیروز از سوار شدن در اتوبوس‌ها می‌ترسیدیم و اما امروز از پیاده روی در خیابان‌ها می ترسیم و در آینده سراغ خانه‌های ما خواهند آمد.

بنابراین رژیم صهیونیستی امروز مقاومت فلسطینی ها را درک کرده است که بیدار است و نشانه بیداری مردم فلسطین این است که وقتی رعد حازم مبارز بزرگ فلسطینی در مقابل آن شهرک‌نشین زن صهیونیست می‌گوید از سر راه من کنار برو ما نمی‌خواهیم که زنان و کودکان را بکشیم با وجود اینکه شما هم اشغالگر هستید ما می‌خواهیم نظامیان را بکشیم .بنابراین مقاومت مردم فلسطین در حال پیشرفت است هرچند برخی می‌خواهند بگویند که این مقاومت فردی و بیهوده است و به هیچ دردی نمی‌خورد اما وقتی که رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل از ایجاد تیپ‌های نظامی در کرانه باختری می‌ترسد این یعنی پیشرفت مقاومت است و وی هم چنین نیروهای زیادی را برای اشغالگری کرانه باختری آماده کرده بود. امروز تیپ جنین و گردان‌های القدس و گردان‌های عزالدین قسام و به مبارزه علیه رژیم صهیونیستی با آغاز عملیات منحصر به فرد در کرانه باختری روی آورده است امید ما بسیار زیاد است .

هر چند که رژیم صهیونیستی با بازداشت و کشتار و یورش به کرانه باختری به دنبال آرام کردن وضعیت خود و خنثی کردن عملیات در سرزمین‌های اشغالی 1948 است.

همچون گذشته شاهد هستیم که نظام صهیونیستی تا چه اندازه در برابر این اعتراضات و تجمعات از سوی جهان اسلام و مقاومت فلسطین شکننده و سست است. چه آینده ای برای اشغالگران صهیونیست در میدان متصور هستید و تا چه اندازه به این که این رژیم بقایی نخواهد داشت اعتقاد دارید.

السنداوی: ببینید مسئله فلسطین برای ما یک مسئله ایدئولوژیک و عقیدتی است همانطور که خدای متعال می‌فرماید و وارد مسجد (الاقصی) خواهند شد همان گونه که در مرتبه اول وارد آن شدند و این عقیده ماست که ما قطعاً وارده مسجد الاقصی خواهیم شد همانطور که در اولین بار وارد آن شدیم .امام خمینی (ره)می‌فرمایند رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است و باید نابود شود و این با اراده الهی قطعاً نابود خواهد شد و با هم در مسجد الاقصی نماز اقامه خواهیم کرد.

ما به عنوان مقاومت فلسطینی به مبارزه خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد. بعضی از کشورهای عرب روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند و ما به آنها می‌گوییم رژیم صهیونیستی برای شما امنیت نخواهد آورد این رژیم نمی‌تواند امنیت خود را و تل آویو را تامین کند این رژیم نمی تواند امنیت خود را در تل آویو در مقابل یک مجاهد تامین کند رژیم صهیونیستی همواره در حال عقب‌نشینی است برای مثال در سال 1982 وقتی به لبنان حمله کرد و حتی بیروت را هم اشغال کرد، در آنجا مجبور به عقب نشینی شد یا جنگ‌هایی که برای نابودی موشک‌های مقاومت در فلسطین به راه انداخت و امروز شاهد شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین از غزه به تل‌آویو هستیم ، بنابراین پروژه اسرائیلی شکست خورده است، ما با پشتیبانی انقلاب اسلامی در مقاومت فلسطین در بهترین شرایط خود قرار گرفتیم و به حول و قوه الهی این مسیر را ادامه خواهیم داد تا اینکه اشغالگران را از فلسطین خارج کنیم و در این راه هیچ سازشی با صهیونیست‌ها نداریم فلسطین برای مسلمانان است .ما از فلسطین دست بر نخواهیم داشت و ما به مبارزه ادامه خواهیم داد چون در مبارزه و مقاومت حیات و زندگی وجود دارد که ما به شما می‌گوییم که ما مردمی هستیم که شهادت را دوست داریم همان‌طور که شما از مرگ می‌ترسید.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی