شناسه خبر : 94092
تاریخ انتشار : 1401/02/08 02:58
غول انرژی ایتالیا بهای گاز روسیه را به روبل می‌پردازد

غول انرژی ایتالیا بهای گاز روسیه را به روبل می‌پردازد

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه از آمادگی شرکت انی (Eni) ایتالیا برای پذیرش شرایط روسیه و پرداخت هزینه گاز خریداری شده به روبل خبر داد.

نورنیوز-گروه اقتصاد: بزرگترین شرکت ایتالیایی در حوزه انرژی «انی» در حال آماده شدن برای افتتاح حساب روبلی در بانک گازپروم روسیه است تا بتواند خواسته‌های روسیه مبنی بر پرداخت مبلغ فروش گاز به ارز روبل را برآورده کند.

مسئولان این شرکت ادعا کردند که این اقدامی احتیاطی است؛ زیرا انی منتظر دستورالعمل‌های دولت ایتالیا و مقامات اروپایی در مورد اینکه آیا ممکن است از این حساب‌ها برای خرید گاز روسیه استفاده کند یا خیر(و تحت چه شرایطی) است. این در حالی است که سخنگوی انی از اظهار نظر رسمی در این خصوص خودداری کرده است.

به گزارش بلومبرگ، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه به شرکت‌های این قاره هشدار داد که در برابر درخواست‌های روسیه برای پرداخت بهای گاز به روبل تسلیم نشوند و گفت که انجام این کار، تحریم‌ها علیه روسیه را تضعیف می‌کند. کارشناسان معتقدند درخواست روسیه توانایی اروپا برای حفظ یک جبهه متحد در برابر مسکو در هفته‌های آتی را به طور جدی محک خواهد زد؛ زیرا این کشورها باید تصمیم بگیرند که آیا خواسته‌های ولادیمیر پوتین را بپذیرند یا خطر جیره‌بندی گاز در داخل کشورشان را داشته باشند.

 به گفته یکی فرد نزدیک به گازپروم معروف به غول گازی روسیه، چهار خریدار گاز اروپایی تا کنون پرداخت به روبل را آغاز کرده و ۱۰ شرکت دیگر، حساب‌های مورد نیاز را در گازپروم بانک روسیه برای برآورده کردن مطالبات پرداخت جدید باز کرده‌اند.

انی ایتالیا می گوید تاکنون از مکانیسم جدید استفاده نکرده و تاکنون مطالبات روسیه را فقط به یورو پرداخت کرده است. دور بعدی پرداخت شرکت‌های اروپایی به روسیه از ۲۶ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

شرکت یونیپر آلمان، یک خریدار بزرگ گاز روسیه نیز اعلام کرده که معتقد است می‌تواند بدون نقض تحریم‌ها به خرید خود ادامه دهد.

ایتالیا حدود ۴۰ درصد گاز خود را از روسیه دریافت می کند؛ اگرچه ماریو دراگی نخست وزیر این کشور واقع در جنوب اروپا، می گوید جایگزین هایی پیدا کرده و توافقات جدیدی را با تأمین‌کنندگان گاز به ویژه در شمال آفریقا امضا کرده است.


بلومبرگ
اخبار مرتبط






نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی