شناسه خبر : 94061
تاریخ انتشار : 1401/02/07 14:12
هراس مردم اسپانیا از افزایش خطر جنگ جهانی سوم

هراس مردم اسپانیا از افزایش خطر جنگ جهانی سوم

نتایج یک نظرسنجی تازه در اسپانیا نشان می دهد بیش از 55 درصد مردم این کشور جنوب غربی اروپا معتقدند که خطر وقوع جنگ جهانی سوم با تداوم جنگ در اوکراین افزایش یافته است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: این نظرسنجی را موسسه معتبر «مرکز تحقیقات جامعه شناسی» موسوم به CIS انجام داده است و حکایت از آن دارد که نگرانی از وقوع جنگ جهانی سوم در میان مردم اسپانیا اکنون نسبت به ماه مارس (اوایل فروردین) ۵ درصد بیشتر شده است.

مطابق نتایج این نظرسنجی، میزان افرادی که معتقدند خطر وقوع یک جنگ جهانی با بحران اوکراین وجود ندارد، از ۴۱٫۵ درصد در ماه مارس به ۳۶٫۵ درصد در ماه جاری کاهش یافته است.

نظرسنجی این موسسه اسپانیایی همچنین حکایت از آن دارد که ۴۵٫۳درصد از شرکت کنندگان بر این باورند اسپانیا باید هزینه های نظامی خود را افزایش دهد. در مقابل، ۴۷ درصد دیگر اعتقاد دارند که نیازی به افزایش بودجه نظامی کشورشان نیست و حتی باید کاهش نیز پیدا کند. نتایج این بخش در مقایسه با نظرسنجی ماه گذشته تغییری نکرده است.

با این حال، ۶۰ درصد مردم اسپانیا در این نظرسنجی گفته اند که اتحادیه اروپا باید یک ارتش ویژه خود را داشته باشد تا بتواند از خودش دفاع کند.


رصد خبر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی