شناسه خبر : 94051
تاریخ انتشار : 1401/02/07 12:45
برچسب حریم خصوصی در راه «پلی استور»

برچسب حریم خصوصی در راه «پلی استور»

شرکت گوگل اعلام کرده که در حال ارائه بخش ایمنی جدیدی در Play Store است که به منظور نمایش جزئیات بیشتر در مورد برنامه‌ها و نحوه استفاده از آنها به کاربران طراحی شده است.

نورنیوزـگروه جامعه: شرکت گوگل اعلام کرده که در حال ارائه بخش ایمنی جدیدی در Play Store است که به منظور نمایش جزئیات بیشتر در مورد برنامه‌ها و نحوه استفاده از آنها به کاربران طراحی شده است.

این بخش طی هفته‌های آینده به تدریج برای کاربران عرضه می‌شود و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن تا ۲۰ ژوئیه فرصت دارند اطلاعات را به لیست‌ برنامه‌ها اضافه کنند .ممکن است این بخش بلافاصله برای همه ظاهر نشود. این ابتکار اولین بار سال گذشته اعلام شد.

به گفته گوگل، این بخش تلاشی برای ارائه اطلاعات بیشتر به کاربران است. داده‌هایی را که هر توسعه‌دهنده جمع‌آوری می‌کند، در صورت اشتراک‌گذاری، در این بخش نمایش داده می‌شود. همچنین اطلاعاتی در مورد اینکه آیا توسعه‌دهنده از خط‌مشی خانواده‌های Google Play پیروی می‌کند یا خیر و همچنین اینکه آیا روش‌های امنیتی آنها تأییدیه شخص ثالث را دریافت کرده‌اند نیز در این بخش وجود خواهد داشت.

اطلاعات بیشتر در مورد آنچه توسعه دهندگان باید منتشر کنند را می‌توان در صفحه پشتیبانی یافت. طبق موارد منتشر شده در صفحه پشتیبانی، ارائه نادرست شیوه‌های جمع‌آوری داده‌های یک برنامه یا عدم تکمیل این بخش می‌تواند به این معنی باشد که به‌روزرسانی‌های یک برنامه مسدود شده‌اند و حتی ممکن است از فروشگاه حذف شوند. در این صفحه آمده: «حتی توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی که هیچ اطلاعات کاربری را جمع‌آوری نمی‌کنند، باید این فرم را تکمیل کنند».

ویژگی شفافیت Play Store به دنبال راه‌اندازی یک ویژگی مشابه در اپ استور اپل در اواخر سال ۲۰۲۰ است. این ابتکار بخشی از تلاش‌های مداوم گوگل برای اطمینان از اینکه برنامه‌های فروشگاه به حریم خصوصی کاربر احترام می‌گذارند، است.

گوگل اوایل ماه جاری اعلام کرد که قصد دارد دسترسی به برنامه‌های قدیمی در Play Store را تا زمانی که مطمئن شود برنامه‌های موجود برای دانلود، از آخرین ویژگی‌های حریم خصوصی و امنیتی اندروید استفاده می‌کنند، محدود کند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی