شناسه خبر : 94032
تاریخ انتشار : 1401/02/07 03:17
روسیه صادرات گاز به بلغارستان را متوقف می‌کند

روسیه صادرات گاز به بلغارستان را متوقف می‌کند

وزارت اقتصاد بلغارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت گازپروم روسیه از امروز چهارشنبه 27 آوریل (7 اردیبهشت) عرضه گاز به بلغارستان را متوقف می‌کند.

نورنیوز-گروه اقتصاد: وزارت اقتصاد بلغارستان در بیانیه خود گفت: شرکت بولگارگاز روز سه‌شنبه مورخ ۲۶ آوریل پیامی از سوی شرکت گازپروم روسیه دریافت کرد مبنی بر اینکه عرضه گاز طبیعی از روز چهارشنبه ۲۷ آوریل متوقف خواهد شد. 

این وزارتخانه همچنین گفت که طرف بلغارستانی به طور کامل به تعهدات خود عمل کرده و تمام پرداخت‌ها را طبق قرارداد فعلی به موقع، دقیق و مطابق با شرایط انجام داده است. 

لینا بوریسلاووا، سخنگوی دولت بلغارستان پیش از این اعلام کرده بود که این کشور حاضر به تغییر شرایط پرداخت قراردادهای گازی با روسیه که بر اساس ارزهای دلار یا یورو تنظیم شده‌اند، نخواهد شد. توقف صادرات گاز از سوی روسیه بر این کشور تأثیر نخواهد گذاشت زیرا بلغارستان گاز مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف از جمله آذربایجان تامین می‌کند.

پورتال خبری لهستانی اونت روز سه‌شنبه به نقل از منابعی در دولت لهستان و شرکت انرژی دولتی PGNiG گزارش داد که روسیه تحویل گاز طبیعی به لهستان از طریق خط لوله گاز یامال-اروپا را متوقف کرده است اما، سرگئی کوپریانوف، سخنگوی شرکت گازپروم به خبرنگاران گفت که این شرکت گزارش‌های منتشر شده درخصوص توقف صادرات گاز به لهستان را تأیید نمی‌کند. 

این اطلاعات به طور رسمی از سوی مسکو یا ورشو تأیید نشده است. به نوشته این نشریه (پورتال خبری لهستانی اونت)، گروه بحران در وزارت آب و هوای این کشور تشکیل شده است. منابع ادعا می‌کنند که روسیه از قبل طرف لهستانی را از توقف انتقال گاز مطلع نکرده است.


اسپوتنیک
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی