شناسه خبر : 93890
تاریخ انتشار : 1401/02/04 14:37
کمبودی از نظر واکسن در کشور وجود ندارد

کمبودی از نظر واکسن در کشور وجود ندارد

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر واکسن در کشور وجود ندارد.

نورنیوز-جامعه: محمد مهدی گویا افزود: در روزهای اوج بیماری کرونا در ماههای مرداد و شهریور ۱۴۰۰ شاهد مشارکت وسیع جامعه در واکسیناسیون کووید-۱۹ بودیم و برخی روزها بیش از یک و نیم میلیون تزریق واکسن انجام می شد ولیکن با افزایش پوشش واکسیناسیون نوبت های اول و دوم و کاهش موارد بیماری بویژه با فروکش نمودن موج ششم در طی ۲ ماه اخیر موارد مراجعه گروههای هدف به پایگاه های واکسیناسیون کاهش جدید داشته و تعداد مراجعین روزانه به حدود ۶۰ الی ۷۰ هزار نفر کاهش داشته است.  

وی اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۶۴ میلیون و ۳۰۰هزار نفر نوبت اول، ۵۷ میلیون و ۵۰۰هزار نفر نوبت دوم و ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر نوبت سوم دریافت کرده اند. گرچه پوشش نوبت اول و دوم در افراد در گروه سنی بالای ۵۰ سال بالای ۹۰ درصد و نوبت سوم نیز بالای ۷۵ درصد است ولیکن در گروههای سنی زیر ۴۰ سال و بویژه در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال شاهد بیشترین تعداد افرادی هستیم که هنوز برای دریافت نوبت های واکسن مراجعه نکرده و تاخیر دارند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: مطالعات بین المللی انجام شده نشان دهنده این است که دریافت نوبت سوم واکسن، میزان بستری در بیمارستان به علت ابتلا به سویه جدید اومیکرون را تا بیش از ۸۰ درصد کاهش می دهد در حالیکه در سویه دلتا که قبلا در جهان رایج بود دریافت ۲ نوبت واکسن همین میزان ایمنی را ایجاد می نمود و برای محافظت علیه سویه اومیکرون نیاز به دریافت نوبت سوم واکسن است. لذا از عموم هموطنان دعوت می شود تا در اولین فرصت برای تکمیل برنامه واکسیناسیون خود علیه بیماری کرونا اقدام نمایند.

گویا در پایان گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر واکسن در کشور وجود ندارد و انواع مختلف واکسن تولید داخل که همگی کارایی و اثربخشی بسیار مناسبی نشان داده اند در پایگاه های واکسیناسیون موجود است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی