شناسه خبر : 93776
تاریخ انتشار : 1401/01/31 14:16
میقاتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رود

میقاتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رود

نخست وزیر لبنان فردا (پنج‌شنبه) سفر منطقه‌ای خود شامل عربستان را آغاز خواهد کرد و در این سفر با تعدادی از مسؤولان ارشد ریاض دیدار خواهد کرد.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: به نوشته روزنامه الجمهوریة چاپ لبنان، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان فردا به عربستان سفر خواهد کرد و در آنجا با برخی مقامات ارشد عربستانی دیدار و روابط دوجانبه بیروت-ریاض را بررسی خواهد کرد.

روزنامه الجمهوریه اطلاع دارد که میقاتی بعدازظهر فردا پس از نشست کابینه، بیروت را برای انجام مناسک عمره به مقصد عربستان ترک خواهد کرد. او قرار است پیش از انجام مناسک عمره، در ریاض با برخی مقامات ارشد عربستانی دیدار کند.

 این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت، میقاتی پس از تعطیلات عید فطر نیز به برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) سفر خواهد کرد و سفر منطقه‌ای او که بیش از یک هفته ادامه خواهد داشت، علاوه بر عربستان، شامل کشورهای امارات، کویت و عمان خواهد بود اما تاریخ قطعی سفر او به بحرین هنوز مشخص نشده است.

روابط لبنان با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به تازگی بهبود یافته است، این روابط در پی اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره یمن دچار بحران شد و برخی از کشورهای عرب منطقه این سخنان را "اهانت" به عربستان و امارات قلمداد کرده و اقداماتی را علیه لبنان در پیش گرفته بودند.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی