شناسه خبر : 93722
تاریخ انتشار : 1401/01/30 17:09
خروش مسجد‌الاقصی و شکست خط سازش با صهیونیسم

خروش مسجد‌الاقصی و شکست خط سازش با صهیونیسم

خیزش گسترده مردم فلسطین در ماه رمضان با وجود سرکوب‌های شدید از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که مردم تحت ستم این کشور مقوله سازش با اسرائیل را راهبردی شکست خورده و عامل گستاخی بیشتر صهیونیست‌ها می‌دانند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: مسجدالاقصی در دومین جمعه ماه مبارک رمضان صحنه مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوزگری اشغالگران قدس بود. طبق اعلام هلال احمر فلسطین در حملات نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری، دستِ‌کم ۳۴۴ نفر از فلسطینیان زخمی و ۴۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

وقایع روز جمعه فلسطین بیش از هرچیز پیامی واضح برای سیاست سازش با رژیم صهیونیستی به همراه داشت. امارات، بحرین و مغرب در سال ۲۰۲۰ رسما سازش با رژیم صهیونیستی را انتخاب کردند و عربستان تاکنون به صورت غیر رسمی در این مسیر گام برداشته‌ است. ترکیه نیز اخیرا با تصور برخورداری از برخی منافع اقتصادی این سیاست را برگزیده است.

یکی از پیامدهای کنار گذاشتن سیاست‌های ضد اسرائیلی از سوی دولت‌های مسلمان در دو سال اخیر افزایش خشونت از سوی نظامیان این رژیم علیه مسلمانان بوده که نمود عینی آن را می‌توان یورش و سرکوب نمازگزاران در مسجدالاقصی مشاهده کرد.

دولت‌های سازش‌کار با صهیونیسم در آغاز مدعی بودند که این سازش‌کاری زمینه‌ساز رضایت غربی‌ها و همراهی آنها با حل مسئله فلسطین خواهد شد، در حالی که واکنش کشورهای غربی در قبال جنایت روزهای اخیر نشان داد تغییر رفتار غرب در حمایت از صهیونیست‌ها خیالی خام است.

چنانچه مشاهده شد کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در بیانیه مشترکی بدون محکومیت تجاوزات مأموران رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی به ابراز نگرانی در این خصوص بسنده کردند.

می‌توان گفت که تحولات مسجدالاقصی به یک رسوایی برای سازشکاران تبدیل شده چرا که از یک سو معلوم شدکه در برابر رژیم صهیونیستی هرگز زبان مصالحه به نتیجه نخواهد رسید و ادعای سازشکاری برای مقابله با تجاوزگری و اشغالگری این رژیم توهمی بیش نیست و از سوی دیگر واکنش کشورهای غربی نیز نشان داد که حمایت آنها از رژیم صهیونیستی پایان‌ناپذیر است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز این مهم را دریافته‌اند که تنها راهکار برای غلبه بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی مقاومت است چنانچه اعتراض به سرکوب‌ها در مسجدالاقصی توانست موجی از انزجار را در ملت‌های منطقه علیه جنایات رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

خروش مسجدالاقصی بار دیگر شکست خط سازش با رژیم صهیونیستی را آشکار ساخت و نشان داد که تنها راه نجات فلسطین و جهان اسلام مقاومت است و سازشکاری جز تشدید گستاخی صهیونیست‌ها و بی‌تفاوتی غرب نسبت به حقوق مسلمانان نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی