شناسه خبر : 93615
تاریخ انتشار : 1401/01/28 18:44
احیای هویت موسیقی مهمترین درخواست هنرمندان از رئیس جمهور است

احیای هویت موسیقی مهمترین درخواست هنرمندان از رئیس جمهور است

نخستین خواننده آلبوم موسیقی پاپ پس از انقلاب اسلامی، احیای هویت موسیقی را مهمترین خواسته هنرمندان از رئیس جمهور دانست و گفت: هویت موسیقی متاسفانه نابه‌سامان و در شرایط کماست.

نورنیوز-گروه فرهنگ: خشایار اعتمادی با اشاره به حضور خود در ضیافت افطار با رئیس جمهور اظهارداشت: شامگاه پنجشنبه(۲۵ فروردین) از حیث ادب به دعوت، در این ضیافت شرکت کردم، میزبان این افطارها خداست، ماه رمضان، ماه میهمانی خداست.

وی گفت: حداقل در ۲۷ سال اخیر در همه ضیافت‌های افطار رئیس جمهورهای گذشته که دعوت شدم، برحسب احترام به ضیافت خدا شرکت کردم.

اعتمادی افزود: مسائل هنرمندان مثل همیشه، با مسئولان مختلف مطرح می‌شود و هنرمندان، سخنان، دغدغه‌ها و مشکلاتشان را بیان می‌کنند اما نتیجه در یک نشست مشخص نمی‌شود.

این خواننده موسیقی پاپ بیان کرد: در حال حاضر فعالیتی در حوزه موسیقی انجام نمی‌دهم که انتظار و خواسته‌ای داشته باشم، روز گذشته در ضیافت افطار با رئیس جمهور معضلات و مشکلات حوزه موسیقی را بزرگانی همچون لوریس چکناواریان و شاهین فرهت مطرح کردند و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی درباره احیای هویت موسیقی مطالبی را بیان کرد که به عقیده من هویت موسیقی در این مدت در کماست.

وی اظهارداشت: پاسخ‌هایی هم در این رابطه شنیدیم مثل همه پاسخ‌هایی بوده که در این ۲۷ سال از مسئولان مختلف شنیدیم و عملی شدن آن به نتایج صحبت‌ها بازمی‌گردد و گرنه این نشست‌ها قبل از فعالیت من هم بوده است.

طرح خواسته‌های هنرمندان با قهر و آشتی 

اعتمادی گفت: مسئولان در این ۴۰ سال سعی کردند در حوزه‌های مختلف با تعامل، گمانه‌زنی و گفتمان، راهکارهایی را برای ایجاد بستر هنر و ارتقای آن ایجاد کنند و هنرمندان همیشه تلاش کردند با هر زبانی؛ قهر و آشتی  خواسته‌های خود را مطرح کنند.

 خواننده آلبوم موسیقی خاتون افزود: برخی از هنرمندان مسئولیت بیشتری دارند و خواسته‌های جهان شمولی را بیان می‌کنند و نتیجه این صحبت‌ها را باید در آینده دید.

وی اظهارداشت: ۳۰ سال در حوزه موسیقی فعالیت کردم و در این دو سالی که از این حوزه خداحافظی کردم فقط حرف شنیدم، امیدوارم روزی یک مسئولی اقدامی برای بهبود فضای فرهنگی و اجتماعی انجام دهد که مهمتر از هر بحثی ایجاد نشاط برای جامعه است.

اعتمادی بیان کرد: در حال حاضر سرمنشا همه مشکلات در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری، اقتصادی است و مهمتر از همه ارتزاق مردم است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، امیدوارم جامعه به شادکامی، عزت، کرامت، وفور نعمت، آرامش و آسایش دست یابد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه پنجشنبه(۲۵ فروردین) در ضیافت افطار میزبان جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی با سلایق و طیف‌های مختلف بود.

در این نشست حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، جواد شمقدری تهیه‌کننده و کارگردان، شاهین فرهت عضو فرهنگستان هنر و رئیس بخش موسیقی آن، امیر دژاکام کارگردان و پیشکسوت سینما، مسعود ده‌نمکی کارگردان و تهیه‌کننده، سیدضیاء هاشمی تهیه‌کننده، مرتضی شعبانی مستندساز، جواد بختیاری از حوزه هنرهای تجسمی و انسیه شاه‌حسینی کارکردان سینما در سخنان صمیمی با گلایه از بی‌توجهی‌های گذشته به عرصه سینما و هنر، دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را در حوزه رفع مشکلات هنر و هنرمندان مطرح کردند.

حمایت از موسیقی سنتی و موسیقی نواحی، توجه به حقوق مؤلف، برنامه‌ریزی برای تقویت احساس تعلق خاطر به پدیده‌های ملی و دینی، ترسیم نقشه راه در حوزه فرهنگ و هنر، استفاده از ظرفیت هنرمندان پیشکسوت، توجه به آثار آهنگسازان ایرانی و حفظ و نگهداری آن، حمایت از تئاتر و هنرمندان این حوزه، توزیع عادلانه منابع بین همه فعالان فرهنگ و هنر، احداث سالن‌های نمایش در کنار مجتمع‌های مسکونی، فرهنگسازی در خصوص سرگرمی، توجه به بیمه و مسکن هنرمندان و تلاش برای ثبت جهانی خط نستعلیق از مهم‌ترین محورهای مطرح شده توسط هنرمندان و فعالان این عرصه بود.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی