شناسه خبر : 93523
تاریخ انتشار : 1401/01/26 17:03
فلسطین یکپارچه فریاد دفاع از حریم مسجدالاقصی

نورنیوز بررسی کرد؛

فلسطین یکپارچه فریاد دفاع از حریم مسجدالاقصی

حضور گسترده در صحن‌های مسجدالاقصی در نماز جمعه به مثابه این پیام آشکار است که ملت فلسطین در هر مکانی آماده جانفشانی برای هویت عربی و اسلامی مسجدالاقصی و قدس است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: فلسطین این روزها به میدان نبردی تبدیل شده که یک سوی آن فلسطینی‌ها برای آزادی سرزمین خویش و دفاع از مقدسات اسلامی از جمله مسجد الاقصی به پا خواسته‌ و در سوی دیگر ارتش صهیونیستی تا دندان مسلحی است که این روزها از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند.

قیام سراسری و یک‌پارچه فلسطینی‌ها برای حراست از ارزش‌های اسلامی، امروز حضوری گسترده در نماز جمعه مسجدالاقصی را از خود نشان داد که متاسفانه با تجاوزگری و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها همراه شد.

سحرگاه امروز جمعه اشغالگران صهیونیست بار دیگر به مسجدالاقصی یورش بردند و شماره شهدای فلسطینی طی دو روز به هفت نفر افزایش یافت.

نظامیان رژیم صهیونیستی با ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی به سمت فلسطینی‌هایی که سعی در مقابله با آنها داشتند، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

هلال احمر فلسطین شمار فلسطینی‌های مجروح طی درگیری‌ها با نظامیان صهیونیست در مسجدالاقصی را بالغ بر ۱۵۲ نفر اعلام کرده است. تولیت مسجدالاقصی نیز عنوان داشت نظامیان اشغالگر طی درگیری‌های جمعه در این مکان مقدس، حداقل ۴۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

حضور گسترده در صحن‌های مسجدالاقصی در نماز جمعه به مثابه این پیام آشکار است که ملت فلسطین در هر مکانی آماده جانفشانی برای هویت عربی و اسلامی مسجدالاقصی و قدس است.

این توهم اشغالگران مبنی بر اینکه اقدامات آنها مانعی بر سر راه حمایت مردم از مسجدالاقصی از خطر یهودی‌سازی است را هم نشان می‌دهد. فلسطینی‌ها تاکید کرده‌اند که با تهدیدات و کشتارها مقابله می‌کنیم و نمی‌ترسیم و به جهان ثابت می‌کنیم که این وطن نگهبانان خود را دارد.

نکته آنکه؛ هر چند درگیری‌ها در جنین و سایر اراضی کرانه باختری و قدس در جریان بوده اما واکنش فلسطینی‌ها سراسری است، چنانچه مقاومت غزه عنوان داشته که جنین خط قرمز غزه است و اگر رژیم صهیونیستی به تحرکات نظامی علیه این منطقه ادامه دهد، مقاومت غزه آماده واکنش‌های سخت نظامی به این تحرکات خواهد بود.

پیام‌های مقاومت غزه از جهاد اسلامی و حماس گرفته تا جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جبهه دموکراتیک و... بیانگر آن است که امروز فلسطین راه آزادی وطن و حراست از ارزش‌های دینی و اسلامی را در کلمه واحد مقاومت جستجو می‌کند و هیچ تجاوزی و نیز سازشکاری نمی‌تواند مانع از تحقق این مهم شود.

مقاومت این روزهای فلسطینی‌ها از عملیات شهادت‌طلبانه در کرانه باختری و قلب تل‌آویو و اراضی اشغالی 48، تا حماسه بزرگ فلسطینی‌ها در برپایی نماز جمعه و حراست از مسجدالاقصی بیانگر این حقیقت است که حمایت‌های میلیارد دلاری آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و سازش برخی کشورهای عربی و حتی ساخت دیوارهای حائل دیگر نمی‌تواند امنیت را برای صهیونیست‌ها به ارمغان آورد.

از سویی؛ رفتار صهیونیست‌ها طی روزهای اخیر موجی از سراسیمگی را در میان آنها نشان می‌دهد، چنانچه بسیاری از فرماندهان نظامی صهیونیست‌ها از جمله رئیس ستاد مشترک ارتش رسما بر ناتوانی در برابر عملیات‌های استشهادی فلسطینی‌ها اذعان کرده‌اند.

در همین حال صهیونیست‌ها با واسطه‌های متعددی تلاش نموده‌اند تا رضایت فلسطینی‌ها را برای پایان دادن به مقاومت در مسجدالاقصی جلب نمایند چنانکه «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در اظهاراتی خبر داد که تل‌آویو از طریق میانجی‌ها پیامی برای مقاومت فلسطین ارسال کرده و اعلام کرده است که به شهرک‌نشینیان اجازه نخواهد داد در مسجد الاقصی قربانی کنند.

این رویکرد برگرفته از ضعف و ناتوانی صهیونیست‌ها در حالی است که فلسطینی‌ها تاکید دارند به وعده‌های اشغالگران اعتمادی نیست.

آنچه این روزها در فلسطین به ویژه در نماز جمعه مسجدالاقصی روی داد بیانگر اراده مقاومت فلسطینی‌ها در حمایت از حریم مقدسات اسلامی و مقابله با تجاوزگری صهیونیست‌ها و همچنین سندی دیگر بر استیصال و ناتوانی صهیونیست‌ها و سست‌تر شدن خانه عنکبوتی‌ آنهاست.

این مقاومت قطعا طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و زمینه‌ساز برپایی روز قدسی باشکوه‌ در سراسر جهان خواهد شد.


نورنیوز
اخبار مرتبط









نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی