شناسه خبر : 93441
تاریخ انتشار : 1401/01/24 09:43
ادامه نقض آتش‌بس در یمن از سوی ائتلاف سعودی

ادامه نقض آتش‌بس در یمن از سوی ائتلاف سعودی

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته 71 بار آتش‌بس ادعایی در الحدیده را نقض کرده است.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: منابع نظامی یمن اعلام کردند، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته در محورهای مختلف استان الحدیده آتش بس را نقض کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با حملات توپخانه و راکتی به نقض آتش بس پرداختند.

این در حالی است که  قرار بود از شنبه هفته گذشته، تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی در یمن متوقف شود و نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرده بود که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز سه‌شنبه در دیدار با «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن، گفت: ما علاقمندیم که نماینده سازمان ملل و تیم او در مسیر درست برای موفقیت تلاش‌های توافق شده مطابق با آتش بس تلاش کنند.

وی گفته بود: اولویت آتش بس باید بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده و رفع محاصره یمن و فشار به کشورهای عضو ائتلاف سعودی برای انجام تعهدات خود درباره مسائل بشر دوستانه باشد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی