شناسه خبر : 93390
تاریخ انتشار : 1401/01/23 09:30
حصار در حصار؛ راهبرد رژیم صهونیستی برای ایجاد امنیت

نورنیوز بررسی کرد؛

حصار در حصار؛ راهبرد رژیم صهونیستی برای ایجاد امنیت

توسعه چالش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی موجب شده تا این رژیم برای نمایش وجود امنیت و اقناع افکار عمومی صهیونیست‌ها دست به اقدامات پر هزینه‌ وتعجب آوری بزند

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: در روزهای اخیر و با تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد با ساخت دیواری ۴۰ کیلومتری مانع از افزایش تهدیدها خواهد شد.

این طرح نخستین دیواری نیست که این رژیم به بهانه کاهش امنیت اجرا می‌کند و در گذشته نیز این رژیم با اجرای طرح‌های مشابه تلاش کرده بود، آسیب پذیری خود در برابر مقاومت مردم فلسطین را کاهش دهد.

در سال ۱۹۹۲ رژیم صهیونسیتی، پروژه ایجاد دیوار حائل  به دور سرزمین های اشغالی را مطرح کرد. پروژه‌ای که علیرغم حکم دیوان بین المللی دادگستری در سال ۲۰۰۴ مبنی بر لزوم تخریب آن، ادامه یافت. در سال ۲۰۰۲ نیز به دستور آریل شارون نخست وزیر وقت صهیونیست‌ها، ساخت دیوار حائل دیگری آغاز شد.

از جمله اقدامات مشابه دیگری که این رژیم برای ایجاد امنیت در سرزمین های اشغالی انجام داده ،ساخت دیوار حائل در مرزهای مصر در سال ۲۰۱۰ به بهانه ورود مهاجران از صحرای سینا  بوده است. علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ نیز رژیم صهیونیستی دست به اقدامی مشابه زدو در مرزهای اردن نیز دیوار حائل ایجاد کرد.

صهیونیست ها در سال ۲۰۱۵ پروژه ساخت دیوار چهارم در مرزهای سوریه و بلندی‌های جولان را آغاز و اعلام کردند که ارتفاع آن به پنج متر خواهد رسید. ساخت پنجمین دیوار توسط رژیم صهیونیستی در مرزهای غزه در سال ۲۰۱۶ آغاز شد که هدف آن محدود کردن نفوذ مبارزان فلسطینی اعلام شد. رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ نیز ساخت ششمین دیوار به بلندی ۶ متر را در مرزهای لبنان آغاز کرد.

این رژیم در ساخت دیوارهای حائل به دور سرزمین‌های اشغالی از مرزهای دریایی نیز غافل نشده است. ایجاد یک دیوار و مانع دریایی سه طبقه در امتداد سواحل شمال غزه از دیگر پروژه های باصطلاح امنیت ساز با بهره گیری از روش ایجاد دیوارهای حائل بوده است. این اقدام رژیم صهیونیستی در پی مشخص شدن توانمندی‌های دریایی مقاومت به‌ویژه عملیات غواصی حماس انجام گرفت.

ساخت دیوارهای حائل در بخش های مختلف سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی و امیدواری آن‌ها برای در امان ماندن شهرک‌های صهیونیستی از آتش مقاومت، سرزمین‌های تحت اشغال این رژیم را به شهرهای اروپایی قرون وسطی شبیه کرده است. شهرهایی که با ایجاد یک دیوار پیرامون خود تلاش می‌کردند از حملات خارجی جلوگیری کنند.

با این حال توسعه ابتکارات مقاومت فلسطین و افزایش قابل ملاحظه قابلیت های کمی و کیفی گروه های مبارز فلسطینی،رژیم صهیونیستی را که وعده امنیت پایدار به مهاجرین ساکن در سرزمین های اشغالی داده است با انفعال کم سابقه روبرو کرده است.

توانمندی های مقاومت فلسطین مبتنی بر ظرفیت های رو به توسعه مردمی است ودر چنین شرایطی به نظر می رسد رژیم صهیونیستی در آینده مجبور خواهد شد که به دور محلات و خیابانها نیز دیوار های حائل ایجاد کند.


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی