شناسه خبر : 93254
تاریخ انتشار : 1401/01/20 09:32
ابراز امیداوری عمان نسبت به حل بحران یمن با تشکیل شورای رهبری

ابراز امیداوری عمان نسبت به حل بحران یمن با تشکیل شورای رهبری

وزارت خارجه عمان جمعه شب در بیانیه‌ای از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری یمن استقبال و ابراز امیداوری کرد که این اقدام به یافتن راه حل سیاسی جامع در این کشور کمک کند.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است: عمان امیدوار است که شورای جدید ریاست جمهوری به یافتن راه حل سیاسی جامع که یکپارچگی، حاکمیت و استقلال یمن را حفظ کند، منجر شود.

وزارت خارجه عمان همچنین ابراز امیدواری کرده است که همه طرف‌های یمنی در حل و فصل سیاسی بحران یمن شرکت کنند، به نحوی که خواسته‌های ملت یمن برای امنیت و ثبات این کشور برآورده شود.

«عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن روز پنجشنبه از کناره گیری خود از قدرت و تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری خبر داد.

عبد ربه منصور هادی همچنین تمامی اختیارات خود را به شورای رهبری ریاست جمهوری سپرد. «رشاد محمد العلیمی» ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری یمن را برعهده گرفت. رئیس جمهور مستعفی یمن همچنین «علی محسن الأحمر» معاون خود را از سمتش برکنار کرد.

شورای رهبری ریاست جمهوری اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی یمن را برعهده خواهد داشت. شورای رهبری ریاست جمهوری هشت عضو دارد و «سلطان علی العراده»، «طارق محمد صالح»، «عبدالرحمن ابو زرعه»، «عبدالله العلیمی باوزیر»، «عثمان مجلی» و «عیدروس الزبیدی» از اعضای این شورا هستند.

شورای رهبری ریاست جمهوری مسؤولیت مذاکرات با جنبش انصارالله درخصوص آتش بس را برعهده دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی