شناسه خبر : 93131
تاریخ انتشار : 1401/01/16 13:53
روسیه خواستار جمع آوری سلاح‌های اتمی آمریکا از اروپا شد

روسیه خواستار جمع آوری سلاح‌های اتمی آمریکا از اروپا شد

معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد، وجود سلاح های اتمی آمریکا در کشورهای غیرهسته ای عضو ناتو در قلمرو اروپا را ناقض معاهده ان.پی.تی عنوان کرد و خواستار بازگرداندن این سلاح ها به آمریکا شد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی در نشست خلع سلاح سازمان ملل متحد گفت: به عنوان یکی از موارد نقض تعهدات ان پی تی، سلاح های غیرراهبردی آمریکا در قلمرو کشورهای غیرهسته ای مشخصی نگه داری می شوند و این سلاح ها و ابزارهای پرتاب آنها مدرنیزه شده اند.

وی تصریح کرد: براساس طرحی که «ماموریت های مشترک اتمی ناتو» نامیده شده، کشورهای غیرهسته ای عضو ناتو نیز در زمینه استفاده و کار با این سلاح ها آموزش داده می شوند.

این دیپلمات روس گفت: این رویه باید متوقف شود و سلاح های اتمی آمریکا باید از کشورهای غیرهسته ای جمع آوری و به این کشور برگردانده شود و زیرساخت های استقرار آنها در اروپا باید از بین برود.

پولیانسکی از تشکیل اتحاد نظامی کشورهای استرالیا، انگلیس و آمریکا(آکوس) انتقاد کرد و تشکیل این اتحاد نظامی را دارای تاثیر منفی بر نظام منع اشاعه دانست.

وی افزود: این اتحاد تنش ها را در فضای امنیت بین الملل تشدید کرده و دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی را نه تنها در منطقه آسیا-اقیانوسیه بلکه در کل جهان به راه می اندازد.

معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد از آمریکا خواست تا طرح های خود برای استقرار موشک های برد کوتاه و برد متوسط در خاک اروپا و منطقه آسیا اقیانوسیه را کنار بگذارد.

پولیانسکی گفت: ضرب الاجل مربوط به استقرار موشک های زمینی روسیه همچنان پابرجاست و آینده این ضرب الاجل به آرایش نیروها در مرزهای غربی روسیه و نحوه تامین تسلیحات اوکراین توسط ناتو بستگی دارد.

وی افزود: برخلاف گمانه زنی های اخیر، استفاده از پتانسیل های هسته ای توسط روسیه فقط در پاسخ به استفاده از آن علیه کشورمان و متحدانمان انجام خواهد شد و اتهامات درباره احتمال استفاده مسکو از سلاح اتمی علیه کی یف بی اساس است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی