شناسه خبر : 92021
تاریخ انتشار : 1401/01/14 12:28
ترامپ: اگر رئیس‌جمهور بودم یک هفته‌ای با ایران توافق می‌کردم!

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور بودم یک هفته‌ای با ایران توافق می‌کردم!

رئیس جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از عملکرد دولت بایدن در مذاکرات وین مدعی شد که اگر به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده بود ظرف یک هفته به توافق با ایران دست پیدا می‌کرد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در واشنگتن تاون‌شیپ بار دیگر از دولت جو بایدن رئیس جمهور کشورش برای احیای توافق هسته‌ای انتقاد کرد و بار دیگر مدعی شد که دولت او می‌تواند ظرف یک هفته با ایران به یک توافق جدید دست یابد.

بنابر گزارش شبکه نیوزمکس، ترامپ خطاب به هواداران خود گفت که بایدن نه تنها در حال بازبینی یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است، بلکه به روسیه و چین اجازه داده است که مذاکرات (رفع تحریم‌ها در وین) را هدایت کنند.

وی افزود: اکنون، این روسیه است که برای یک توافق مذاکره می‌کند و چین نیز پشتیبان است. چقدر این کشور (آمریکا) احمق است. آنها (دولت بایدن) خیلی احمق هستند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا که در سال ۲۰۱۸ به‌طور یک‌جانبه از برجام خارج شد در ادامه به انتقاد از این توافق جدید پرداخت و گفت: این توافق یک فاجعه است. مشخص خواهد شد که این توافق فاجعه است. هیچ‌کس حتی نمی‌تواند باور کند اما ما در حال از دست دادن همه چیز هستیم - تمام چیزهایی که به خاطر آن‌ با ایران جنگیدیم.

ترامپ همچنین مدعی شد که اگر بار دیگر به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می‌شد به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران دست پیدا می‌کرد.

وی ادعا کرد: آنها به یک توافق دست می‌یافتند. آنها (ایران) ظرف یک هفته پس از آنکه ما ریاست جمهوری را بر عهده می‌گرفتیم، توافق می‌کردند. آنها برای توافق بسیار آماده بودند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا در ادامه سخنرانی روز شنبه خود از عدم توانایی دولت بایدن برای توقف برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد و گفت: ما کارت‌هایی داریم. ما پیشتر نیز تمام کارت‌ها را داشتیم. هنوز هم داریم. اگر می‌دانستند چطور با آنها بازی کنند، هنوز هم کارت داشتند. 

وی افزود: تنها کاری که آن‌ها (دولت بایدن) در آن مهارت دارند، برگزاری انتخابات است، برگزاری و تقلب در انتخابات.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی