شناسه خبر : 91934
تاریخ انتشار : 1401/01/11 13:31
بایدن و تکرار توهم دل بستن به طناب پوسیده تحریم

نورنیوز بررسی کرد؛

بایدن و تکرار توهم دل بستن به طناب پوسیده تحریم

تحریم‌های جدید آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که مروری بر عملکرد روزهای اخیر محافل سیاسی و رسانه‌ای غربی حکایت از سناریویی طراحی شده دارد که در صدد القاء نقش سپاه در به نتیجه نرسیدن مذاکرات و بی‌ثباتی در منطقه است.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر روز چهارشنبه، تحریم‌های جدیدی را علیه چند شرکت، نهاد و یک فرد ایرانی اعمال کرد.

این در حالی است که واشینگتن همچنان دم از مذاکره زده و مدعی است که به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات وین است.  

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که این شرکت‌ها را به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم کرده است.

اعمال این تحریم‌های جدید در حالی صورت می‌گیرد که مروری بر عملکرد روزهای اخیر محافل سیاسی و رسانه‌ای غربی حکایت از سناریویی طراحی شده دارد که در صدد القاء نقش سپاه در به نتیجه نرسیدن مذاکرات و بی‌ثباتی در منطقه است.

در این چارچوب «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی تامل برانگیز خواست ایران درباره سپاه را مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات عنوان کرده و مدعی شده: «مذاکرات بین قدرت‌های جهانی و ایران در مورد احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ پس از غلبه بر مانع‌تراشی روسیه، این بار به دلیل مانع‌تراشی تهران به بن‌بست خورده است»!

همزمان «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز روز یکشنبه در نشست دوحه گفته: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم خواهد ماند.»

مجموع این مواضع در حالی اتخاذ شده که همزمان رژیم صهیونیستی از ایالات متحده آمریکا خواسته تا سپاه پاسداران را از فهرست سیاه سازمان‌های «تروریستی» خود خارج نکند.

دامنه ادعاها و جوسازی‌های غرب علیه سپاه حتی به اظهار اراجیفی چون ممانعت سپاه از انتقال انرژی به اروپا نیز کشیده شده و برخی محافل رسانه‌ای به نقل از مقامات اقلیم کردستان عراق مدعی شده‌اند که اقدام ایران علیه مقر موساد در اربیل با هدف مقابله با انتقال گاز به ترکیه و اروپا بوده است!

بررسی مجموع این رفتارها حکایت از آن دارد که آمریکایی‌ها همچنان در توهم باج‌خواهی از ایران با جوسازی علیه یکی از ارکان اصلی نظام و امنیت جمهوری اسلامی به سر می‌برند.

به بیان دقیق‌تر؛ آمریکا که در جوسازی رسانه‌ای با شکست مواجه شده به زعم خود با اعمال تحریم‌های جدید سعی در تحریک افکار عمومی علیه سپاه و اعمال فشار برای عبور ایران از خطوط قرمز دارد.

البته آمریکا با اقدام به تحریم‌های جدید سعی کرد از صهیونیست‌ها دلجویی کند، چه، ادعای اجماع آمریکا و متحدانش برای حمایت از رژیم صهیونیستی در نشست نقب چندان دوام نیاورد و جوانان فلسطینی با عملیات استشهادی در قلب تل‌آویو واهی بودن این حمایت را بر همگان آشکار کردند.

آنچه مسلم است این بازی جدید کاخ سفید هم نمی‌تواند ایران را مجبور به چشم‌پوشی از خطوط قرمز خویش سازد و این رفتارها تنها ابعاد دیگری از غیر قابل اعتماد بودن واشنگتن و حقانیت مواضع تهران را اثبات می‌کند.


نورنیوز
اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی