شناسه خبر : 91792
تاریخ انتشار : 1401/01/08 12:24
شولتز: آلمان با ایجاد منطقه پرواز ممنوع مخالف است

شولتز: آلمان با ایجاد منطقه پرواز ممنوع مخالف است

صدراعظم آلمان گفته است ما در حوزه نظامی فعالیتی نخواهیم داشت حتی اگر شخصی اسم آن را "نیروهای حافظ صلح" بگذارد. ما همچنین منطقه پرواز ممنوع اعلام نمی‌کنیم.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به کانال یک تلویزیون آلمان (ARD  ) گفت که احتمال خرید یک سیستم دفاع موشکی مشابه سیستم دفاع هوایی اسرائیل "گنبد آهنین" وجود دارد.

شولتس افزود: قطعا این یکی از موضوعاتی است که ما در حال گفت‌وگو پیرامون آن هستیم. ما باید آگاه باشیم که همسایه‌ای داریم که آماده استفاده از "خشونت" است.

صدراعظم آلمان پیشتر گفته بود که آلمان قصد دارد "هزینه‌هاید فاعی" خود را افزایش دهد.

بنا به گزارش "بلید ام زونتاگ" مسئولان آلمانی به طور مشخص در باره سپر دفاعی اسرائیل موسوم  به "گبند آهنین" گفت‌وگوهایی کرده‌اند. بنا به این گزارش احتمالا آلمان در پی خرید سیستم پدافندی Arrow 3 از اسرائیل است.

هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است.

آندریاس شوارتس، گزارشگر کمیسیون بودجه آلمان به روزنامه "بیلد ام زونتاگ" گفته است: «باید از خودمان بهتر در مقابل تهدیدات روسیه محافظت کنیم. به همین دلیل نیاز فوری به یک سپر موشکی داریم. به نظر می‌رسد که سیستم Arrow 3 اسرائیل گزینه خوبی است.»

به گفته کارشناسان هزینه یک سیستم پدافند موشکی برای سراسر آلمان حدود ۲ میلیارد یورو است. نصب کامل این سیستم پدافندی نیز تا سال ۲۰۲۵ طول خواهد کشید.

برای کارآیی بهتر این سیستم باید حداقل در سه نقطه آلمان رادارهای هشدار دهنده از نوع super Greene Pine استقرار یابند. مرکز عملیاتی این سیستم پدافندی در اوئدم آلمان خواهد بود.

گفته می‌شود این سیستم راداری قادر خواهد بود آسمان کشورهای لهستان، رومانی و کشورهای بالتیک را نیز رصد کند. به گفته مقامات آلمانی سیستم پدافند موشکی قابلیت توسعه دارد و می‌تواند از کشورهای همسایه نیز محافظت کند.

مخالفت آلمان نسبت به اعلام منطقه پرواز ممنوع

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در این مصاحبه گفته که آلمان مخالف اعزام حافظان صلح ناتو به اوکراین است.

وی اظهار کرد: ما در حوزه نظامی فعالیتی نخواهیم داشت حتی اگر شخصی اسم آن را "نیروهای حافظ صلح" بگذارد. ما همچنین منطقه پرواز ممنوع اعلام نمی‌کنیم.

شولتس گفت که او هر کاری می‌کند تا به اوکراین کمک کند و افزود که "تحریم‌ها از اصلی‌ترین برنامه‌ها" است.

او در مورد قطع وابستگی کشوش به انرژی وارداتی از روسیه گفت قطع واردات زغال سنگ روسیه در سال جاری میلادی امکان‌پذیر است و کاهش واردات انرژی از روسیه به سرعت اتفاق خواهد افتاد. اما پایان فوری واردات گاز روسیه "تعداد باورنکردنی شغل" را در آلمان به خطر می‌اندازد و "یک بحران اقتصادی گسترده" ایجاد می‌کند.

به گفته شولتس ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با نتایجی عکس آنچه می‌خواست مواجه شده است. او گفت که "پوتین واقعا فکر می‌کرد که نیروهای روسی در اوکراین مورد استقبال قرار خواهند گرفت‌"، اما با مقاومت مردم اوکراین در برابر این تهاجم "در واقع، کل اوکراین به عنوان یک ملت با هم رشد کرد". 

صدراعظم آلمان گفت که اقدامات پوتین همچنین باعث شد که ناتو حفاظت از جناح شرقی این ائتلاف را تقویت کند. با این حال او تاکید کرد که ناتو و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هیچ یک به دنبال تغییر دولت در روسیه نیستند. 


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی