شناسه خبر : 91669
تاریخ انتشار : 1401/01/04 15:38
استولتنبرگ: چین با اطلاعات نادرست و اخبار دروغ از روسیه حمایت می‌کند

استولتنبرگ: چین با اطلاعات نادرست و اخبار دروغ از روسیه حمایت می‌کند

دبیرکل ناتو به خبرنگاران گفت که چین با انتشار اخبار دروغ و اطلاعات نادرست درباره درگیری در اوکراین، از روسیه حمایت کرده است.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که ائتلاف از چین می‌خواهد در مقابل روسیه بایستد اما پکن بعید است به آن گوش دهد.

وی همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پکن برای زیر سوال بردن حق کشورهای مستقل برای انتخاب مسیر خود، به روسیه ملحق شده است. چین از روسیه حمایت سیاسی کرده که شامل انتشار دروغ‌های آشکار و اطلاعات نادرست است.

مشخص نیست که استولتنبرگ به کدام نمونه‌های دروغ و اطلاعات نادرست اشاره می‌کرد، اما چین همانند روسیه از فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی با بودجه ایالات متحده در اوکراین انتقاد کرده است. مقام‌های آمریکایی ادعاهایی را مبنی بر اینکه آزمایشگاه های تحقیقاتی اوکراین بر روی تسلیحات بیولوژیکی کار می‌کنند، رد کرده‌اند.

پکن همچنین از تحریم روسیه بابت حمله به اوکراین نیز امتناع کرده است. دولت چین رسما حق اوکراین را درباره یکپارچگی و تمامیت ارضی اش تایید کرده اما ادامه پیشروی‌های ناتو در شرق اروپا را کلید اصلی درگیری اخیر و در جریان در اوکراین می‌داند.

دبیرکل ناتو در ادامه صحبت‌هایش گفت: رهبران ناتو در کنفرانس امروز به نقش چین می پردازند و از ابرقدرت آسیایی می خواهند که به مسئولیت خود به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل عمل کند و از حمایت از تلاش‌های جنگی روسیه خودداری کند و به بقیه کشورهای عضو بپیوندد. جهان خواستار پایان فوری و مسالمت آمیز این جنگ است.


شفقنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی