شناسه خبر : 90334
تاریخ انتشار : 1400/12/22 12:46
پاسخ آمریکا و اوکراین به ادعای روسیه درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیک چیست؟

نورنیوز بررسی کرد؛

پاسخ آمریکا و اوکراین به ادعای روسیه درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیک چیست؟

با وجود اعلام نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل درباره دسترسی به اسنادی که خبر از وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خطرناک آمریکایی‌ها در چند شهر اوکراین می‌دهند، تاکنون هیچ پاسخ روشنی از سوی کی‌یف و واشینگتن در این خصوص ارائه نشده است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل مدعی وجود شبکه آژمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در اوکراین که بر روی تقویت و انتقال عوامل بیماری‌زا کار می‌کرده، شده است.

«واسیلی نبنزیا» اعلم کرده؛ مقامات کی‌یف با دستور آمریکا در حال پاکسازی آثار برنامه‌های بیولوژیکی آمریکا در خاک اوکراین هستند که با 30 واحد فعال و تامین مالی واشینگتن در حال فعالیت بوده است.

این مقام روس افزوده؛ اسنادی به دست وزارت دفاع روسیه رسیده که ثابت می‌کند پروژه «UP-4» مستقیما زیر نظر پنتاگون و مرکز «NCMI» در حال آزمایش‌های بسیار خطرناک در جهت تقویت و انتقال عوامل بیماری‌های کشنده‌ای چون «وبا، تولارمی، سیاه‌زخم و یرسینیا پستیس» در شهرهای کی‌یف، خارکف و اودسا بوده است.

نبنزیا با اعلام اینکه هدف از اجرای این پروژه بررسی امکان انتشار این بیماری‌ها از طریق پرنده‌های مهاجر بوده و تلاش شده تا آن را از این طریق وارد روسیه کنند، تاکید کرده؛ اسناد موجود نشان می‌دهد که برنامه بزرگ و جدی در چارچوب پروژه‌های نظامی-بیولوژیکی توسط آمریکا در خاک اوکراین در جریان بوده است.

گرچه روس‌ها با وجود اعلام دسترسی به این اسناد هنوز اقدامی برای انتشار آنها برای اثبات ادعای خود منتشر نکرده‌اند، اما از آن سو؛ آمریکا و اوکراین نیز تاکنون هیچ واکنشی در این خصوص نداشته و پاسخی به این اتهامات نداده‌اند.

با توجه به سابقه تاریک غرب در خصوص چنین اقدامات ضدبشری به ویژه سوء استفاده از کشورهای تحت نفوذ خود و بی‌مسئولیتی در قبال تبعات وحشتناک آن، به نظر می‌رسد علاوه بر مقامات کاخ سفید، مقامات اوکراینی نیز باید برای افکار عمومی خود توضیحات و پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای ارائه دهند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی