شناسه خبر : 90199
تاریخ انتشار : 1400/12/18 10:37
امضاء سند همکاری های مشترک امنیتی میان ایران و ازبکستان

صبح امروز در تاشکند صورت گرفت؛

امضاء سند همکاری های مشترک امنیتی میان ایران و ازبکستان

در چارچوب امضاء این سند طیف وسیعی از همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور آغاز شده و جلسات کمیسیون امنیتی مشترک به صورت سالانه برای ارزیابی نتایج همکاری در تهران و تاشکند برگزار می‌شود.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: صبح امروز چهارشنبه و در اولین روز از سفر رسمی دریابان «علی شمخانی» به ازبکستان، سند ترتیبات تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور از سوی دبیران شورای امنیت ملی دو کشور به امضاء رسید.

 این سند که از سوی دولت ازبکستان توسط «ویکتور محمود اف» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور این کشور به امضاء رسیده زمینه‌های همکاری مشترک میان تهران و تاشکند را در خصوص مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی، قاچاق موادمخدر و سایر جرایم سازمان‌یافته فراملی فراهم می‌کند.

در چارچوب امضاء این سند طیف وسیعی از همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور آغاز شده و  جلسات کمیسیون امنیتی مشترک به صورت سالانه برای ارزیابی نتایج همکاری در تهران و تاشکند برگزار می‌شود.

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در مورد اهمیت امضاء این سند در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فعال‌سازی ظرفیت‌های منطقه‌ای برای ایجاد ثبات پایدار، لازمه توسعه و ارتقاء سیاست همکاری‌های منطقه‌ای در دولت سیزدهم است.

شمخانی تاکید کرد: امضاء سند ترتیبات تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک میان دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ازبکستان گامی مهم در مسیر افزایش مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی