شناسه خبر : 90154
تاریخ انتشار : 1400/12/17 11:52
امیرعبداللهیان: همکاری‌های ایران با هیچ کشوری نباید متأثر از فضای تحریم باشد

امیرعبداللهیان: همکاری‌های ایران با هیچ کشوری نباید متأثر از فضای تحریم باشد

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای روس خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هم با جنگ و هم با اعمال تحریم مخالف است، تصریح کرد که همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری از جمله روسیه نباید متأثر از فضای تحریم باشد.

نورنیوزـگروه سیاست: در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه،  طرفین در خصوص مناسبات دوجانبه، روند مذاکرات وین، تحولات اوکراین و برخی از تحولات بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

طرفین با اشاره به سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران اظهار داشتند که اکنون آژانس در مسیر درست همکاری فنی با ایران قرار دارد و توافق خوبی حاصل شده است.

امیرعبداللهیان ابراز کرد: ما با جدیت برای رسیدن به توافقی خوب و قوی در وین تلاش می‌کنیم. تاکنون پیشرفتهای خوبی به دست آمده است اما با وجود پیشرفتهای حاصله، برخی از مسائل هنوز در وین حل‌وفصل نشده که نیازمند تصمیم سیاسی طرف غربی است.

 وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر ضرورت رفع مؤثر تحریمها افزود: رسیدن به توافق در وین می‌تواند زمینه همکاری‌های متنوع جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و از جمله شرکای خود را گسترش دهد.

امیرعبداللهیان همچنین با تأکید بر این‌که "ما هم با جنگ و هم با اعمال تحریم مخالفیم"، اضافه کرد: روشن است که همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با هیچ‌کشوری از جمله روسیه نباید متأثر از فضای تحریم باشد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف، از جمله حیطه‌های مختلف روابط تجاری و اقتصادی تأکید کرد.

وی با اشاره به روند مذاکرات طی‌شده و حمایت روسیه از خواسته‌های منطقی ایران، دیدگاه‌های خود را در این خصوص تشریح کرد.

لاوروف با انتقاد از تحریم‌های اعمالی علیه روسیه بر اهمیت همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها تصریح کرد.

دو طرف در این مکالمه در خصوص برخی دیگر از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین، روند آستانه برای حل موضوع سوریه و نشست آنتالیا در ترکیه به تبادل نظر پرداختند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی