شناسه خبر : 90018
تاریخ انتشار : 1400/12/14 11:26
رئیس پلیس راهور: مصوبه منع تردد وسایل نقلیه کاربراتوری از سال 1401 منطقی نیست

رئیس پلیس راهور: مصوبه منع تردد وسایل نقلیه کاربراتوری از سال 1401 منطقی نیست

رئیس پلیس راهور درباره مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت تردد تاکسی و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در چند کلان‌شهر از سال 1401 گفت: اگر بخواهیم 10 میلیون و 500 هزار موتورسیکلت کاربراتوری را توقیف کنیم، آشوب اجتماعی خواهد شد.

نورنیوزـگروه جامعه: طبق ماده هشت قانون هوای پاک مصوب هیئت وزیران، از ابتدای سال 1401 تردد تاکسی و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کلانشهرهای تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد، اراک، تبریز و اهواز ممنوع است. 

همچنین براساس این مصوبه تردد تمام وسایل‌  نقلیه کاربراتوری در نواحی کم انتشار L.E.Z (طرح کاهش آلودگی هوا) در کلانشهرهای ذکر شده ممنوع اعلام شده است.

سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با تأکید بر اینکه مصوبه مذکور با واقعیت متفاوت است، اظهار کرد: ما نامه‌ای هم به دولت و هم سازمان محیط زیست نوشتیم و این در راستای این است که دولت واقعاً شرایط قانون هوای پاک را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: نزدیک به 12 میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور وجود دارد که حدود 10 میلیون و 500 هزار دستگاه، کاربراتوری هستند؛ تأمین معیشت 85 درصد موتورسواران نیز با استفاده از موتورسیلکت صورت می‌گیرد.

این مقام انتظامی افزود: اینکه می‌گویند از سال 1401، موتورسیکلت‌های کاربراتوری تردد نکنند، به چه معنا است؟ دولت باید در این رابطه برای ما شفاف‌سازی کند، آیا باید موتورسیکلت‌های مذکور را متوقف کنیم؟ از ید موتورسواران بگیریم؟ آن‌ها را به پارکینگ برده و جریمه کنیم؟

هادیانفر ادامه داد: به نظرم این مصوبات و پیشنهادات سازمان محیط زیست در این بخش، بررسی شده نیست، به طور مثال حدود 60 درصد تاکسی‌ها دچار مشکل، فرسوده و کاربراتوری هستند لذا اینکه فقط بگویند این دسته از وسایل‌نقلیه از سال 1401 اجازه تردد ندارند، صحیح نیست، حتماً عزیزانی که این موارد را تصویب می‌کنند، باید بررسی جامع‌تر و کامل‌تر انجام دهند.

رئیس پلیس راهور بیان کرد: به طور مثال اگر بخواهیم 10 میلیون و 500 هزار موتورسیکلت کاربراتوری را توقیف کنیم، تبعات اجتماعی خواهد داشت لذا مصوبه مذکور به نظرم غیرمنطقی است و بررسی شده نیست.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی