شناسه خبر : 89983
تاریخ انتشار : 1400/12/13 13:32
تلاش گسترده رژیم صهیونیستی برای تاثیر گذاری بر سفر مدیر کل آژانس به تهران

اختصاصی

تلاش گسترده رژیم صهیونیستی برای تاثیر گذاری بر سفر مدیر کل آژانس به تهران

رژیم صهیونیستی از ابتدای شکل گیری مذاکرات میان 1+5 که به انعقاد موافقتنامه برجام منجر شد یکی از مخالفین سرسخت شکل گیری این توافق بوده واکنون نیز همه ظرفیتهای خود برای برهم زدن مذاکرات را بسیج کرده است.

نور نیوز - گروه سیاسی- آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که رافائل گروسی مدیرکل این نهاد فردا شنبه ۱۴ اسفند برای دیدار و ملاقات با مقامات کشورمان به تهران سفر می کند.
انجام این سفر در میانه مذاکرات لغو تحریم ها در وین و در شرایطی که بدلیل حل نشدن برخی موضوعات باقی مانده  هنوز چشم انداز دسترسی به توافق روشن نیست، می تواند واجد اهمیت بیشتری باشد.
یکی از موضوعات مهمی که از آن به عنوان مانع جدی بر سر شکل گیری توافق یاد می شود ،پرونده های پادمانی جاری میان ایران و آژانس است. تهران بازگشایی مجدد این پرونده ها را که همگی پس از امضای موافقتنامه برجام در سال ۲۰۱۵ بسته شده بود را "سیاسی"می داند و معتقد است بدون بسته شدن آن دستیابی به توافق بی معنی است.
سفر گروسی به تهران که پس از گفتگوهای سخت و فشرده نمایندگان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس طی ده روز گذشته انجام می شود می تواند با ابتکار وی برای دستیابی به نقشه راه مشترک برای حل و فصل موضوعات پادمانی مطرح میان ایران و آژانس مرتبط باشد.
باز گشایی پرونده های پادمانی برای ایران پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در یک نمایش تلویزیونی اسنادی ازرفعالیتهای هسته ای ایران را منتشر کرد و مدعی شد که این اسناد توسط عناصر این رژیم از ایران سرقت شده است.
رژیم صهیونیستی از ابتدای شکل گیری مذاکرات میان ۱+۵ که به انعقاد موافقتنامه برجام منجر شد یکی از مخالفین سرسخت شکل گیری این توافق و عادی شدن روابط میان ایران و آژانس بوده است.
اگرچه از زمان شروع دور جدید مذاکرات میان۱+۴ نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم به صورت تاکتیکی مواضع متعادل تری را در این خصوص اتخاذ کرد لیکن با پیشرفت گفتگوها و مشخص شدن نشانه هایی از احتمال شکل گیری توافق جدید،رویکردهای گذشته را در پیش گرفت.
طی هفته های اخیر حضور هیئتی متشکل از مسئولین این رژیم در وین و لابی مستمر با مسئولین کشورهای حاضر در مذاکرات رفع تحریم ها در کنار فضا سازی گسترده رسانه های عبری و غربی همسو با رژیم صهیونیستی برای ایجاد اخلال در روند مذاکرات و ایجاد فضای منفی نسبت به برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران از تلاش بی وقفه این رژیم برای به شکست کشاندن مذاکرات وین خبر می دهد.
نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز قبل با اشاره به مذاکرات میان ایران و ۱+۴ گفت:بزرگترین وظیفه موساد جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران است.
وی افزود :باز هم تاکید می‌کنم، اسرائیل به توافق هسته‌ای احتمالی پایبند نخواهد بود.
«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز پنج شنبه با اشاره به چشم انداز روشن شکل گیری توافق در مذاکرات وین بر لزوم جلوگیری از تقویت ایران در حوزه هسته‌ای تاکید کرد مدعی شد؛ چه توافقی در وین حاصل شود چه نه، تل‌آویو به اقدام علیه تهران ادامه می‌دهد.
اکنون و در استانه سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران که می تواند تاثیر مهمی در رفع یکی از موانع مهم شکل گیری توافق میان ایران و ۱+۴ داشته باشد نیر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با گروسی پیرامون انجام این سفر تماس گرفته و رسانه های این رژیم نیز با بازتاب گسترده این خبر در تلاشند که فشار روانی جدیدی را برای تاثیرگذاری سیاسی بر مدیرکل آژانس ایجاد کنند.
اخبار رسیده به نور نیوز  نشان می دهد که مجموعه گزاره های اشاره شده، بخشهایی از عملیات رسانه ای و سیاسی رژیم صهیونیستی برای لطمه زدن با روند مذاکرات وافزایش فشار به کشورهای مذاکره کننده برای فاصله گرفتن از توافقی قوی است.
استفاده از فرصت سفر مدیر کل آژانس به تهران یکی از آخرین زمینه هایی است که می تواند امکان پیگیری عملیات تخریبی رژیم صهیونیستی بر علیه را مذاکرات فراهم کند و قطعا طی روزهای آینده باید شاهد اجرای پروژه های جدید رسانه ای از سوی رسانه های عبری و عربی هم سو با این رژیم باشیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی