شناسه خبر : 89921
تاریخ انتشار : 1400/12/11 12:48
سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود

سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا پنجشنبه از بارش برف، باران، رعدوبرق و تگرگ در اکثر استان‌های کشور خبر داد.

نورنیوزـگروه جامعه: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده نگری سازمان هواشناسی امروز برای استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است. از بعدازظهر فردا پنجشنبه سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به‌تدریج برخی مناطق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران باعث بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی همراه با رعدوبرق می‌شود.

شدت بارش‌های فردا برای نوار غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، برخی مناطق لرستان، شمال و شرق خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

روز جمعه عمده فعالیت این سامانه بارشی در جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال استان‌های فارس و بوشهر است. شدت بارش‌های جمعه برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه شرقی خوزستان است که در این مناطق بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه آینده بارش‌های پراکنده برای ارتفاعات البرز شرقی، برخی مناطق شرق و شمال عرب و روز یکشنبه برای سواحل دریای خزر و شمال شرق پیش‌بینی شده است.

روز پنجشنبه افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و روز جمعه کاهش دما در این مناطق روی می‌دهد.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی