شناسه خبر : 89918
تاریخ انتشار : 1400/12/11 12:19
وضعیت شکننده دموکرات‌ها در آینده سیاسی آمریکا

وضعیت شکننده دموکرات‌ها در آینده سیاسی آمریکا

با کاهش محدودیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به حدود 44 درصد، نرخ بالای تورمی که در 40 سال گذشته بی سابقه بوده است و تمایل رای دهندگان در طول تاریخ برای تنبیه حزب در قدرت در انتخابات میان دوره ای، دموکرات ها نگران ازدست دادن کرسی های خود در انتخابات میان دوره ای کنگره هستند.

نورنیوزـگروه اقتصاد:  سی بی سی در تازه ترین نظرسنجی خود خود در روز سه شنبه میزان محبوبیت بایدن را ۴۴ درصد اعلام کرد و که این رقم معادل نظرسنجی های این رسانه در ماه های ژانویه و نوامبر است.

با خروج آمریکا از افغانستان و افزایش تورم محبوبیت بایدن در تابستان گذشته شروع به  پایین آمدن کرد.

بایدن در مدیریت بحران اوکراین و حمله روسیه تایید ۴۱ درصد از رای دهندگان آمریکایی را جلب کرد در حالی که ۴۰ درصد از آمریکایی ها نحوه مدیریت او در مسائل مربوط به جرائم، اقتصاد، مهاجرت و تورم را قبول دارند. وی همچنین در مدیریت همه گیری کووید-۱۹ مورد تایید ۵۱ درصد آمریکایی ها قرار گرفت و این رقم با کاهش موارد ابتلا و لغو شرط استفاده از ماسک در سراسر کشور کاهش یافته است.

اما اگر میزان محبویت بایدن درمسائل کلیدی حدود ۴۰ درصد باشد این امر را می توان تهدیدی برای نامزدهای دموکرات قلمداد کرد. محبوبیت بایدن نزد دموکرات ها اکنون ۷۸ درصد و در بین رای دهندگان مستقل ۳۷ درصد است.

نظرسنجی اکتبر  ۲۰۱۸ (قبل از انتخابات میان دوره ای کنگره در نوامبر این سال) نشان داد که محبوبیت ترامپ ۴۲ درصد است که شامل حمایت ۸۷ درصدی جمهوریخواهان و ۳۸ درصدی رای دهندگان مستقل می شد که تقریبا شبیه سطح حمایت از بایدن است). درانتخابات میان دوره ای این سال جمهوریخواهان کنترل کنگره را از دست دادند.

کارشناسان علوم راهبردی حزب دموکرات می گویند نامزدهای انتخاباتی باید برای غلبه بر چنین اوضاعی تا  حد ممکن  به جای نگرانی ها و مشکلات ملی بر نگرانی های محلی تاکید کنند.

همچنین تاکید بر مسائل محلی همچون مسائل نژادی نیز موضوعی نیست که نامزدها بتوانند از آن فاصله بگیرند.

سی بی اس از ۱۵ نفر از کمپین کنندگان دموکرات سنا در ۹ ایالت که رقابت ها در آنها نزدیک است این سوال را پرسیدند که آیا از سفر تبلیغاتی رئیس جمهور به این ایالت ها استقبال می کنند یا نه و آنها می خواهند پیام رئیس جمهور در این سفرها چه باشد. ۶ نفر از آنها پاسخ دادند از سفر رئیس جمهور استقبال می کنند و حتی بایدن را تشویق کردند که از واشنگتن خارج شود.

این رسانه نوشت: رئیس جمهوری آمریکا از نتایج انتخابات میان دوره ای و تاثیر آن نه تنها بر برنامه هایش بلکه آینده ریاست جمهوری اس آگاه است. در انتخابات میان دوره ای امسال ایالت های جورجیا، ویسکانسین، پنسیلوانیا، فلوریدا، اریزونا، نوادا و نیوهامشایر ایالت هایی هستند که رقابت ها در آنها شدید است.

جمهوریخواهان علاقه مند هستند در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دموکرات را به بایدن و عملکرد او ربط دهند به ویژه که میزان محبوبیت شغلی بایدن کاهش یافته است.

 انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا قرار است هشتم نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۷ آبان ۱۴۰۱ برگزار شود، دراین انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا به رقابت نامزدها گذارده می شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی