شناسه خبر : 89858
تاریخ انتشار : 1400/12/09 15:20
اوکراین امروز؛ محل عبرت غربگرایان است

اوکراین امروز؛ محل عبرت غربگرایان است

صدرالحسینی گفت: قطعا بحران اوکراین که نقطه تاریخی است، می‌تواند برای سالیان دور به عنوان یک ماجرای عبرت آموز برای ملت‌های مستقل تعبیر شود.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل درباره چرایی شکل گیری بحران اوکراین بیان کرد: ماجرایی که در اوکراین به وجود آمد یک روند بین المللی است که غرب به دنبال افزایش نفوذ خود در حوزه هایی است که تصور می‌کند امکان ورود ندارد.

صدرالحسینی در توضیح بیشتر عنوان کرد: در واقع این امریکاست که به دنبال افزایش هژمونی سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی خود در همه مناطق دنیاست. از حدود ۲۰ سال گذشته تا کنون در ارتباط به ورود به کشورهای اقماری جماهیر شوروی سابق که بعد از سال ۱۹۹۱ مستقل شده است و در حال حاضر به عنوان کشور مستقل شناخته می‌شوند همه تلاش امریکایی ها بر این معطوف بود که بتوانند حکومت‌های کشورها را به عنوان یک حکومت لیبرال معرفی کنند و تلاش کردند تا با انجام کودتاهای مخملی محاصره روسیه را افزایش داده و ناتو را به مناطق مختلف شرق عالم بکشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: مسبب اصلی شرایط تاسف آور امروز اوکراین که مردمی در بخش هایی از این کشور در حال دیدن آسیب هستند، امریکایی ها و حکومت وابسته اوکراین به آنهاست؛ شخصی که هیچ تجربه سیاسی و مدیریتی نداشته و با تبلیغات غربگرایان در اوکراین رئیس جمهور می شود و دائما تمام توانمندی‌های موجود در اوکراین را در اختیار غربی‌ها می گذارد.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه یادآور شد: نباید فراموش کنیم که اوکراین یکی از مناطق بسیار قدرتمند در حوزه دفاعی بود اما در سال ۲۰۱۴ بر اساس قولی که غربی‌ها به آنها داده بودند، قرار بر این شد که اوکراین همه سلاح‌های خود را تحویل دهد و دفاع از کشور خودش را به ناتو بسپارد اما بدعهدی غربی‌ها یکبار دیگر ملتی را به آستانه آوارگی کشاند. در حقیقت غربی‌ها تلاش کردند که با افزایش تحریم‌های روسیه موضوع را به اتمام برسانند و حتی کوچکترین حمایت نظامی از اوکراین که قبلا می توانست از خود دفاع کند، به عمل نیاوردند.

صدرالحسینی تصریح کرد: در واقع اوکراین نقطه عبرتی شد برای کسانی که علاقه مند هستند، کشورهای مستقل توانمندی دفاع از خود را نداشته باشند و کلید امنیت کشور خود را به نهادهای بین المللی و یا سازمان های نظامی بزرگ غربی مانند ناتو بسپارند و قطعا این نقطه تاریخی می‌تواند برای سالیان دور به عنوان یک ماجرای عبرت آموز برای ملت‌های مستقل تعبیر شود.

این کارشناس مسائل بین الملل درباره نتیجه جنگ اوکراین و روسیه نیز بیان کرد: به نظر می‌رسد مناطق استقلال طلب می‌توانند استقلال خود را کسب کنند البته مدتی را در مشکلات اقتصادی و اجتماعی خواهند گذراند اما آنچه برخی‌ها پیش بینی می‌کنند مبنی بر اینکه این ماجرا به یک جنگ طولانی یا جنگ سوم جهانی ختم خواهد شد، اعتقادی به این موضوع ندارم.


نورنیوز
اخبار مرتبط









نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی