شناسه خبر : 89848
تاریخ انتشار : 1400/12/09 13:45
ستارگانی که به جای درخشش در زمین با سرمربی جنگیدند!

ستارگانی که به جای درخشش در زمین با سرمربی جنگیدند!

در فوتبال ایران موارد بسیاری زیادی از درگیری سرمربیان با ستارگان وجود دارد.

نورنیوز-گروه جامعه: هفته گذشته بود که باشگاه استقلال در خبری کوتاه از مشکل انضباطی وریا غفوری خبر داد و فرهاد مجیدی کاپیتان تیمش را از حضور در تمرینات منع کرد. غفوری اولین بازیکنی نیست که با فرهاد مجیدی دچار مشکل می‌شود و سرمربی آبی‌ها در سه مقطع حضور خود در این تیم با چند بازیکن دیگر هم به دلایل مختلف به مشکل خورده و آن‌ها را کنار گذاشته است. او در لیگ نوزدهم وقتی برای سه بازی پایانی به طور موقت سرمربی استقلال شد گادوین منشا و طارق همام را از استقلال کنار گذاشت که البته منشا کمی بعد به تمرینات بازگشت ولی به ستاره عراقی استقلال فرصت بازی نرسید.

مجیدی در چند ماه اخیر هم با بازیکنان چون محمد دانشگر، بابک مرادی، رشید مظاهری به مشکل خورده بود و هر کدام از این نفرات به نحوی مورد تنبیه سرمربی استقلال قرار گرفتند که همواره در صحبت‌هایش مدعی شده نظم و انضباط برای او از هر چیزی مهم‌تر است. اخراج وریا غفوری از تمرین استقلال اما با توجه به جایگاه کاپیتان آبی‌ها در این تیم و بین هواداران کمی متفاوت با بقیه موارد بود و بسیاری از هواداران استقلال معتقدند مشکل انضباطی غفوری نباید رسانه‌ای می‌شد و باشگاه باید در سکوت خبری این مشکل را حل می‌کرد. درگیری سرمربی با ستاره تیم در تاریخ فوتبال ایران سابقه زیادی داشته است. روزگاری 14 بازیکن تیم ملی علیه مرحوم دهداری کودتا کردند و از تیم ملی استعفا دادند و در جام جهانی 2006 هم علی کریمی با لگد زدن به ساک پزشک تیم ملی از سوی برانکو تنبیه شد و در بازی با آنگولا نیمکت‌نشین شد.

ژنرال، استاد درگیری با ستاره‌ها

امیر قلعه‌نویی باسابقه‌ترین و پرافتخارترین سرمربی فعلی لیگ برتر است که اتفاقا در تقابل با ستاره‌ها ید طولایی دارد. او در زمان مربیگری در استقلال با نفراتی چون مهدی رحمتی، مجتبی جباری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان و فرهاد مجیدی به مشکل خورد و در تراکتور هم با محسن بنگر درگیر شد. نکته مهم در مورد قلعه‌نویی این است که اغلب درگیری‌های او بعدا به آشتی ختم شده است.

ژنرال استقلالی‌ها در لیگ هشتم مجتبی جباری را به خاطر اعتراض به تعویض کنار گذاشت و دو طرف بعدها در مصاحبه‌های مختلف حسابی از خجالت هم درآمدند. با این حال وقتی در سال 1391 قلعه‌نویی به استقلال برگشت قرارداد جباری را تمدید کرد و شماره 8 استقلال نقش مهمی در قهرمانی آن فصل استقلال داشت.

مهدی رحمتی هم یکی دیگر از کسانی است که رابطه پرفراز و نشیبی با قلعه‌نویی داشته است. او در استقلال و سپاهان زیر نظر این سرمربی کار کرد و با او به عناوین بسیاری رسید اما پس از شکست 4-2 استقلال مقابل ملوان در هفته‌های پایانی لیگ سیزدهم با او درگیر شد و در پایان فصل هم استقلال را ترک کرد و پیراهن پیکان را پوشید. اوج دیگیری این دو نفر هفته بیست و نهم لیگ پانردهم بود و جریان بازی استقلال – تراکتور بود. در آن مسابقه رحمتی که پس از یک فصل دوری به استقلال برگشته بود بارها با قلعه‌نویی، سرمربی وقت تراکتور درگیر شد. درگیری که البته دودش به چشم استقلال رفت؛ رحمتی که به وضح تمرکز نداشت یک اشتباه عجیب مرتکب شد تا آبی‌ها با شکست مقابل تیم تبریزی قهرمانی را از دست بدهند. جالب است این دو نفر اکنون رابطه بسیار صمیمانه و خوبی دارند!


 

علیمنصور و معامله جباری و رحمتی!

وقتی علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد رابطه فوق‌العاده خوبی با سیدمهدی رحمتی داشت اما ارتباط این دو نفر به مرور دچار مشکل شد و کار به جایی رسید که منصوریان حتی در مقطعی رحمتی را نیمکت‌نشین کرد و به سیدحسین حسینی بازی داد. با این حال پس از چند هفته مشکلات سرمربی و کاپیتان آن روزهای استقلال حل شد و رحمتی به دروازه برگشت و تا پایان فصل شماره یک استقلال باقی ماند. با شروع لیگ هفدهم و نتایج ضعیف استقلال ناگهان منصوریان تصمیم گرفت رحمتی را نیمکت‌نشین کند و پس از شکست مقابل پارس جنوبی ناگهان اعلام شد رحمتی و جباری که تازه از قطر به استقلال برگشته بود از استقلال اخراج شده‌اند.

منصوریان و رحمتی حتی در آن برنامه نود معروف هم باهم کمی دچار درگیری لفظی شدند ولی کسی از ماجرای اخراج مجتبی جباری خبر نداشت. بعدها شایعه شد منصوریان خواستار اخراج رحمتی بوده و افتخاری، مدیرعامل وقت باشگاه که به خاطر انتقادهای جباری دل خوشی از او نداشته از منصوریان خواسته تا جباری را هم با رحمتی اخراج کند و سرمربی آبی‌ها هم این ماجرا را پذیرفت. در واقع منصوریان شماره هشت تیمش را قربانی کرد تا بتواند رحمتی را کنار بگذارد.


 

لایو جنحالی که برانکو را شاکی کرد

یکی از نقدهایی که در زمان حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی به او می‌شد این بود که سرمربی کروات به اندازه کافی مقتدر نیست و ستاره‌های تیم ملی از او حساب نمی‌برند. با این حال وقتی سرمربی کروات هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت نشان داد کاملا با گذشته فرق کرده و به خوبی توانست نظم و انضباط را در پرسپولیس حکم‌فرما کند.

او در سه مقطع به تصمیم به اخراج بازیکنان خود گرفت و دیگر هم از نظر خود برنگشت. سری اول هفته‌های پایانی لیگ چهاردهم بود که کریم باقری به خاطر تعلل پیام صادقیان در گرم کردن از او شاکی شد و برانکو خیلی زود حکم به اخراج شماره 11 تیمش داد و هرگز او را نبخشید.

مورد دوم که جنجالی‌ترین اتفاق دوران حضور برانکو در پرسپولیس بود مربوط به رامین رضاییان است. رضاییان ابتدای لیگ شانزدهم با مهدی طارمی به ترکیه رفت و جواب تماس برانکو را نداد. همین موضوع باعث شد سرمربی کروات از دست این مدافع راست عصبانی شود و در بازگشت دوباره رامین خیلی به او میدان ندهد. با این حال درست در روزهایی که رامین داشت جایگاهش را پس می‌گرفت حاشیه دیگری از او سر زد و با علیپور درگیر شد. همین موضوع کافی بود تا برانکو شماره 27 تیمش را برای همیشه اخراج کند.

بدون تردید طلایی‌ترین دوران بازی محسن مسلمان زیر نظر برانکو رقم خورد و او توانست در پرسپولیسِ برانکو خودش را در حد یک ستاره در خط میانی پرسپولیس مطرح کند. یا این حال اواسط لیگ هفدهم مسلمان را به دلیل مشکلات تاکتیکی و بدنی نیمکت‌نشین کرد اما قصد داشت قرارداد او را تمدید کند و حتی در بازی پایانی فصل از مهندس تیمش استفاده کرد و مسلمان هم با یک پاس گل پاسخ سرمربی را داد. درست زمانی که به نظر می‌رسید اوضاع بین این دو نفر خوب شده، یک لایو جنجالی از سوی مترجم برانکو در کنار مسلمان و توهینی که برانکو در آن لایو شد، پرونده مسلمان در پرسپولیس را برای همیشه بست. برانکو در آن زمان حتی با وجود پنجره بسته هم کوتاه نیامد و شماره 77 را از تیمش کنار گذاشت.


 

کارلوس کی‌روش و کینه تاریخی از رحمتی

بدون تردید یکی از خبرسازترین اختلاف‌های بین سرمربیان و ستاره‌ها، مربوط به کارلوس کی‌روش و سیدمهدی رحمتی بود که در زمان خود سر و صدای زیادی به راه انداخت و باعث شد رحمتی برای همیشه تیم ملی را از دست بدهد. هنوز کسی به طور دقیق نمی‌داند که بین رحمتی و کی‌روش چه گذشت ولی هرچه بود دودش به چشم دروازه‌بان سابق تیم ملی رفت و فرصت حضور در دو جام جهانی را از او گرفت تا رحمتی که پس از بازی با ازبکستان گفته بود می‌خواهد موقتا مدتی از تیم ملی دور باشد، برای همیشه پیراهن تیم ملی را از دست بدهد. کی‌روش حتی پس از جام جهانی 2014 هم حاضر به دعوت کردن از رحمتی نشد و زمانی که تیم ملی با مشکل گلر روبه‌رو بود و فشارها برای دعوت از رحمتی زیاد شده بود، چهار دروازه‌بان حاضر در اردو را همراه با خود به یکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش برد تا نشان دهد هرگز از موضع خود درباره رحمتی کوتاه نمی‌آید.

کی‌روش کلا خیلی سخت بازیکنی را می‌بخشید و نفراتی چون هادی عقیلی، شجاع خلیل‌زاده و محمدرضا خلعتبری هم در لیست سیاه مرد پرتغالی قرار داشتند و هرگز هم مورد بخشش او قرار نگرفتند.


 

رکورد خداحافظی از تیم ملی با قطبی

افشین قطبی هم یکی از سرمربیانی بود که در زمان حضورش در فوتبال ایران با بازیکنان زیادی به مشکل خورد. او در پرسپولیس با شیث رضایی و علیرضا نیکبخت رابطه خوبی نداشت و وقتی سرمربی تیم ملی شد رکورد خداحافظی بازیکنان شکست.

فرهاد مجیدی و علی کریمی مطرح‌ترین نفراتی بودند که در زمان حضور قطبی در تیم ملی خداحافظی کردند و وقتی او جدا شد تصمیم به بازگشت گرفتند. حتی جواد نکونام و مسعود شجاعی هم دل خوشی از این سرمربی نداشتند و پس از جدایی او مشخص شد رابطه خوبی بین آن‌ها نبوده است.

توییتی که اختلافات را علنی کرد!

دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی این روزها رابطه خوبی دارند و ستاره ایرانی تیم پورتو در دو بازی آخر تیم ملی درخشان ظاهر شده اما چندی پیش به خاطر مصاحبه اسکوچیچ و توییت جنجالی طارمی بین این دو نفر مشکلاتی به وجود آمد و حتی باعث شد ستاره تیم ملی یک اردو را از دست بدهد.

با این حال آسمان روابط این دو نفر فعلا آفتابی است و مشکلات و سوتفاهم‌های قبلی بین آن‌ها حل شده است.


 

 


خبر آنلاین
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی