شناسه خبر : 89792
تاریخ انتشار : 1400/12/08 13:21
نیروهای فرامنطقه‌ای به دنبال ناتوان نشان دادن کشورهای منطقه هستند

نیروهای فرامنطقه‌ای به دنبال ناتوان نشان دادن کشورهای منطقه هستند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروهای فرا منطقه‌ای نه تنها امنیت مطلوب کشورهای منطقه را تامین نکرده‌اند و نخواهند کرد بلکه باعث ناامن جلوه دادن منطقه و ناتوان نشان دادن کشورهای منطقه هستند.

نورنیوزـگروه سیاست: امیر دریادار شهرام ایرانی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه جنگ دریایی لاهور و دانشگاه فرماندهی و جنگ ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک مبعث پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) گفت: در قرآن کریم خداوند به دریا قسم یاد می‌کند و هفت بار به حرکت کشتی‌ها روی آب اشاره شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش 90 درصدی دریا در تجارت جهانی گفت : دریا در همه ابعاد زندگی مردم کشورهای ساحلی همچون اقتصاد، آرامش، فرهنگ، سیاست و غیره اثرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت دریاها در حفظ منافع ملی گفت: ایران و پاکستان به خاطر ارتباطشان با دریا، کشورهایی دریایی محسوب می‌شوند. با توجه به این شرایط هر دو کشور نیازمند نیروهای دریایی براساس وزن ژئوپولتیکشان و شان ملت‌هایشان هستند.

 دریادار شهرام ایرانی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: شما حافظ امنیت و آرامش دریاها هستید. اگر شما حضور نداشته باشید و یا ایفای نقش‍تان ناکافی باشد، عرصه برای جولان بازیگران غیرمجاز فرا منطقه‌ای مهیا خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: نیروهای فرا منطقه‌ای نه تنها امنیت مطلوب کشورهای منطقه را تامین نکرده‌اند و نخواهند کرد که باعث ناامن جلوه دادن منطقه و ناتوان نشان دادن کشورهای منطقه نیز هستند.

وی در ادامه به تعامل نظامی میان دو کشور دوست و همسایه افزود: مسلم است هیچ کشوری به تنهایی قادر به تامین امنیت گستره وسیع دریاها نیست و لازم است کشورهای منطقه از اشتراکات گوناگون خود حداکثر بهره را برده و با هم افزایی هر چه بیشتر سرنوشت خودشان را در دست بگیرند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی