شناسه خبر : 89507
تاریخ انتشار : 1400/12/01 15:43
آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور از امروز

آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور از امروز

ثبت نام جاماندگان برای شرکت در آزمون سراسری سال 1401 دانشگاه ها از امروز یکشنه اول اسفند آغاز می شود و به مدت چهار روز ادامه دارد.

نورنیوزـگروه جامعه: مهلت ثبت نام متقاضیان‌ آزمون‌ سراسری سال ۱۴۰۱ در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که در مهلت تعیین شده (از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ بهمن) موفق به دریافت کدسوابق تحصیلی نشده یا به هر دلیل دیگر نتوانستند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند، مهلت مجدد برای ثبت‌نام‌ از امروز یکشنبه  اول اسفند تا روز چهارشنبه مورخ چهارم اسفند ماه جاری در نظر گرفته شده که متقاضیان می‌توانند منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در این خصوص اقدام نمایند.

همچنین متقاضیانی که قبلاً در این آزمون سراسری ۱۴۰۱ ثبت نام نموده اند، درصورت تمایل در بازه زمانی فوق می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنی انجام می شود، لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۷۵۰.۰۰۰ (هفتصدوپنجاه هزار ریال) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند. 

هر متقاضی مطابق ضوابط آزمون می تواند در یکی از گروه‌های پنج گانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی ۱ (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی ۲ (علوم تجربی)، گروه آزمایشی ۳ (علوم انسانی)، گروه آزمایشی ۴ (هنر) و گروه آزمایشی ۵ (زبان‌های خارجی) شرکت نماید.

منظور از ثبت‌نام در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی بدین صورت است که متقاضی می‌تواند علاوه بر انتخاب یکی از گروه‌های آزمایشی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی) به عنوان گروه آزمایشی اصلی در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود؛ به عبارت دیگر، نمی توان به طور همزمان، در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی ثبت‌نام کرد.

براساس ضوابط، دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در صورتی می توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام و شرکت نمایند که اولاً واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون مذکور باشند و ثانیاً حداکثر تا تاریخ ۲۵ اسفند امسال نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نمایند. بدیهی است متقاضیان مذکور، در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نیستند. 


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی