شناسه خبر : 89499
تاریخ انتشار : 1400/12/01 14:18
شولتس: روسیه را تحریم نکنیم

شولتس: روسیه را تحریم نکنیم

صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای، درخواست‌های اخیر رئیس‌جمهوری اوکراین برای اعمال تحریم در مقطع فعلی علیه روسیه را رد کرده و گفت که مسکو نباید از بابت این که غرب قرار است "دقیقا" چه پاسخی به یک حمله احتمالی بدهد، اطمینان داشته باشد.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با هادلی گمبل مجری شبکه سی.ان.بی.سی در حاشیه اجلاس امسال کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت که کشورهای غربی هم‌پیمان "به خوبی آماده" هستند تا در صورت حمله روسیه به اوکراین این کشور را هدف تحریم قرار دهند و تحریم‌ها را سریعا اعمال کنند.

با این حال او در ادامه این مصاحبه گفت که چنین اقداماتی باید در ضمن امید داشتن به یافتن یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای تنش‌های جاری، به عنوان آخرین راه‌حل تلقی شوند.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های احتمالی علیه روسیه گفت: بهتر است بگوییم ما این کار را به جای این که الان انجام دهیم در همان زمان انجام خواهیم داد، زیرا خواستار این هستیم که از آن وضعیت جلوگیری کنیم. ما می‌خواهیم در مسیری که در آن فرصت برای صلح وجود داشته باشد، حرکت کنیم.

این در حالی است که روسیه بارها این مساله را که برنامه‌ای برای حمله به اوکراین داشته باشد، رد کرده است، اما چندین مقام غربی در چند روز گذشته گفتند که این کشور فعالانه مشغول افزایش حضور نظامی خود در مرزهایش است.

شولتس در ادامه صحبت‌هایش توضیح نداد اگر روسیه به اوکراین حمله کند، هدف چه تحریم‌هایی ممکن است قرار گیرد. در عوض، او اظهار کرد که مسکو باید "به صورت تقریبی و نه به صورت دقیق" نسبت به عواقبی که با آن مواجه خواهد شد، مطلع باشد.

این صحبت او در تضاد با صحبت‌های دیگر رهبران غربی است که مشخصا در مورد این که روسیه چطور ممکن است به لحاظ اقتصادی به ویژه از جنبه تحریم‌های حوزه انرژی، متحمل آسیب شود، حرف زده‌اند.

شولتس تاکید کرد: دیدگاه من این است که علنی کردن آنها بی‌معنی است. از بابت آنچه که ما توقع داریم به دست آوریم، خوب است که دولت روسیه نتواند واقعاً مطمئن باشد که ما دقیقاً چه کاری انجام خواهیم داد.

او اضافه کرد: آنها به صورت تقریبی می‌دانند که ما در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم، اما به صورت دقیق آن را نخواهند دانست.


ایسنا
کلید واژگان
روسیهآلمانشولتز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی