شناسه خبر : 89451
تاریخ انتشار : 1400/11/30 14:12
باند سرقت؛ افتضاحی دیگر برای مجاهدین خلق در آلبانی

باند سرقت؛ افتضاحی دیگر برای مجاهدین خلق در آلبانی

طبق خبر و سند منتشر شده توسط وبسایت خبری Exit یکی از اعضای گروهک منافقین به جرم سازماندهی یک باند سرقت در آلبانی دستگیر شده است.

نورنیوزـگروه سیاست: اسناد مشاهده شده توسط Exit از دفتر دادستان تیرانا نشان می دهد که محمد سادات دربندی به همراه دو تبعه آلبانیایی در مارس سال گذشته در سرقت پول از یک داروخانه دست داشته اند. سند مذکور حاکی از ان است که او در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرده است. حادثه دوم نیز شامل شکستن و ورود به کافه و سرقت پول از صندوق است. محمد سادات دربندی در بازجویی پلیس به این سرقت هم اعتراف کرده است. این سند که توسط الینا کامبی (دادستان) امضا شده است، به وضوح مشخص می کند که او محکومیت های قبلی داشته است، اما توضیح بیشتری در سند ارائه نشده است.

دو ماه قبل وبسایت خبری Exit گزارش داده بود که سازمان منافقین در قاچاق انسان و مواد مخدر دست دارد. طبق اسناد موجود نزد سردبیر Exit؛  این سایت اطلاعاتی را در مورد نامه ای منتشر کرد که به یک دیپلمات خارجی غربی با مهر مدیر اداره پلیس جنایی پلیس ایالتی ارسال شده بود و جزئیات یک سند از جنایات مربوط به اعضای مجاهدین خلق را ارائه داد. در این گزارش آمده است که دو عضو مجاهدین خلق به همراه همدستان آلبانیایی و یونانی به دلیل مشارکت مستقیم در قاچاق انسان دستگیر شدند. در 11 جولای 2021، پلیس یک خودروی حامل شهروندان سوری، عراقی و کرد را متوقف کرد. تحقیقات بیشتر منجر به دستگیری اعضای اصلی باند شد. بر اساس این سند، مشخص شد که بین سال‌های 2019 تا 2021، همین باند قاچاق تلاش کرده است حدود 400 عضو مجاهدین خلق را از آلبانی به فرانسه منتقل کند. اما این همه ماجرا نیست. در 18 جولای 2021، یک محموله مواد مخدر توسط پلیس کشف و ضبط شد و دو مقام ارشد مجاهدین خلق - نرگس ابریشمچی و حسن نایب آقا - دستگیر شدند. در سند رسمی گزارش شده است که آنها به ایفای نقش محوری در سازماندهی و حمل محموله مواد مخدر به ایتالیا اعتراف کرده اند. به گفته یک منبع رسمی که خواست نامش فاش نشود، این الگوی جنایتکاری به سال 2015 بازمی گردد. اسناد و منبع ادعا می کنند که اطلاعات مربوط به این جنایات نیز به سفارت آمریکا در تیرانا تحویل داده شده است. Exit برای اظهار نظر با سفارت ایالات متحده تماس گرفت اما هیچ پاسخ رسمی داده نشده است.

در رابطه با آخرین اتهامات، Exit با دفتر دادستان و پلیس ایالتی تماس گرفته تا بپرسد از سال 2015 تاکنون چه تعداد جنایات مربوط به اعضای مجاهدین خلق گزارش شده است و چه تعداد مجرم شناخته شده اند اما هیچ پاسخی دریافت نشد.

خبرنگار Exit  در گزارش خود تصریح نموده که سازمان مجاهدین، یک گروه اپوزیسیون سیاسی-ستیزه جوی ایرانی است که از سرنگونی رژیم فعلی و استقرار دولت خود حمایت می کند. اگرچه این نام گذاری از آن زمان لغو شده است، اما قبلاً توسط اتحادیه اروپا، کانادا، ایالات متحده و ژاپن به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شد. آنها اکنون از حمایت و حتی حمایت گسترده اتحادیه اروپا و ایالات متحده برخوردار هستند.

در سال 2013، دولت ایالات متحده از این گروه درخواست کرد که در آلبانی مستقر شوند، اما مجاهدین خلق در ابتدا این پیشنهاد را رد کردند. آنها در نهایت موافقت کردند که 3000 عضو را به آلبانی منتقل کنند و ایالات متحده 20 میلیون دلار به آژانس پناهندگان سازمان ملل برای این هدف کمک کرد. در سال 2016، 280 عضو دیگر به آلبانی به یک محوطه تحت حفاظت شدید در Manze، شهرستان دورس نقل مکان کردند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی