شناسه خبر : 89435
تاریخ انتشار : 1400/11/30 11:19
شیعیان بحرین باور خود به مقابله با رژیم صهیونیستی را نشان داده اند

شیعیان بحرین باور خود به مقابله با رژیم صهیونیستی را نشان داده اند

تحلیلگر مسائل منطقه می‌گوید: در واقع همان اقدامی که رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام می دهد امروز آل خلیفه در بحرین انجام می دهد. اخراج مردم اصلی فلسطین از سرزمین مادری خود توسط رژیم صهیونیستی اکنون در بحرین توسط آل خلیفه بر ضد معترضان انجام می شود.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین در هفته گذشته با اعتراض شدید مردم و گروه های معارض بحرینی همراه بود. این سفر که به فاصله اندکی بعد از سفر رئیس جمهور رژیم اسرائیل به امارات صورت پذیرفت از برنامه گسترده اشغالگران قدس برای تغییر در مناسبات امنیتی و سیاسی خلیج فارس خبر می دهد و ضعف کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس را در تأمین امنیت خود آشکار می سازد. این در حالی است که قیام مردم بحرین بر ضد آل خلیفه وارد دوازدهمین سال خود شد. در این رابطه دیدگاه آقای سید رضا صدرالحسینی تحلیلگر مسائل منطقه را جویا شدیم.

سید رضا صدرالحسینی با اشاره به سالگرد قیام مردم بحرین در سال 2011 گفت: در ارتباط با بحث انتفاضه و قیام مردم بحرین می توان گفت شبیه ترین حرکت بعد از جنبش بیداری اسلامی به انقلاب اسلامی است به این دلیل که بیشترین جمعیت شیعیان در این کشور حوزه خلیج فارس به سر می برند اما این مردم در حال حاضر در بدترین شرایط سیاسی و امنیتی ممکن به سر می برند. باید به این نکته توجه داشت که نزدیک ترین حرکت، جنبش، قیام و انتفاضه به جمهوری اسلامی از جهت فکری و اینکه اکثریت انقلابیون بحرینی که شیعه هستند به انقلاب اسلامی مردم ایران بسیار نزدیک هستند و شباهت های بسیار زیادی با انقلاب ایران دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند باید به این موضوع پرداخته شود که تنها شیعیان در این کشور مخالف حاکمیت نیستند بلکه غیر شیعیان و برادران اهل سنت نیز با حکومت آل خلیفه به شدت مخالف هستند، چرا که حقوق اولیه انسانی و سیاسی ملت بحرین را برآورده نمی کند. کسانی که در حوزه مسائل بیداری اسلامی مطالعاتی دارند و از نزدیک با این تحولات آشنا هستند به خوبی می دانند حرکت، قیام و انتفاضه مردم بحرین به این خاطر شکل گرفت، چرا که مردم بحرین مایل هستند در سرنوشت سیاسی کشور خود با انتخاب پارلمان و در حوزه انتخاب نخست وزیر نقش آفرینی کنند. در حقیقت آنها مایل هستند این کنشگری سیاسی را از خود نشان دهند، که متاسفانه آل خلیفه به مردم بحرین چنین اجازه ای نداد.

سید رضا صدر الحسینی در این باره توضیح داد: لازم به ذکر است امروز هم خاندان آل خلیفه بازیگری و نقش اصلی را در حوزه سیاسی ایفا نمی کند، بلکه تندروها یعنی جریان خوالد در این کشور نقش مهمی در اداره امور کشور و پیشبرد سیاست ها را بر عهده دارند به گونه ای که آل خلیفه به دست این گروه مدیریت می شوند.
این کارشناس مسائل منطقه در خصوص شباهت های رفتار سران بحرینی به سران رژیم صهیونیستی در برخورد با مردم دو کشور فلسطین و بحرین گفت: در واقع باید بدانیم همان اقدامی که رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام می دهد، امروز آل خلیفه در بحرین انجام می دهد. اخراج مردم اصلی فلسطین از سرزمین مادری خود توسط رژیم صهیونیستی و اقدامی مشابه که توسط آل خلیفه صورت می گیرد. این موضوع نشان دهنده همراهی آل خلیفه با رژیم صهیونیستی است که‌ در سالگرد انقلاب و انتفاضه مردم بحرین، با سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین عملا به انتفاضه مردم بحرین دهن کجی می شود. اتفاقا بعد از این سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی احساس خوشحالی می کند و متصور می شود که به این وسیله می تواند بر جنبش بیداری اسلامی در منطقه ضربات مهلکی وارد کند.

وی در ادامه توضیح داد: دانستن این واقعیت مهم است که در کشتار مردم بحرین و ساکت کردن حرکت انتفاضه بحرین، وهابیت آل سعود بیشترین همکاری را با آل خلیفه داشته و دارد . در حقیقت این جزیره تحت تصرف سعودی هاست. در واقع همه کمک های انتظامی و نظامی سرکوب انقلابیون توسط عربستان سعودی مهیا شده، البته به دعوت آل خلیفه صورت گرفته است. این قضایا همچنان ادامه دارد به گونه ای که بحرین با عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی و سفر نخست وزیر این کشور، خیانت خود را بیش از پیش به جهان اسلام نشان داد.

او در تشریح وقایع هفته اخیر در بحرین گفت: جالب است درست یک روز قبل و بعد از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات در بحرین به شدت بالا گرفت به طوری که مردم این کشور اعم از شیعه و سنی به شدت بر علیه رژیم صهیونیستی قیام کردند که البته رژیم آل خلیفه نیز مردم بحرین را سرکوب می کند. به نظر می‌رسد حرکتی که از ٢۵ فوریه سال ٢٠١١  میلادی آغاز شده، علی رغم فشارهای بسیار زیاد و اخراج مردمان یا صاحبان اصلی سرزمین بحرین از کشور خود و  لغو تابعیت آنها که عملی خارج از چارچوب ها و قواعد بین المللی است، رژیم بحرین برای دوستی و ارتباط بیشتر با رژیم صهیونیستی علیه ملت خود دست به اقدامات خطرناکی زده است، در حالی که قیام های روزهای اخیر مردم بحرین با وجود سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان داد این قیام زنده است و قطعا پیروز خواهد شد، هر چند برای رسیدن به پیروزی نهایی مردم بحرین باید صبوری و استقامت بیشتری در این راه به خرج دهند.

صدرالحسینی در ادامه تاکید کرد: قیام اخیر مردم بحرین نشان داد آنها همچنان نسبت به حرکتی که در سال ٢٠١١ انجام دادند که شهدایی را تقدیم کردند، باور دارند و در برابر رژیم صهیونیستی و عدم ارتباط با این رژیم کودک کش پایبند هستند. لذا مخالفت خود را با عادی سازی و گسترش روابط رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی همچنان فریاد می زنند.


خبرگزاری رضوی
کلید واژگان
بحرینمردمعادی سازی
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی