شناسه خبر : 89368
تاریخ انتشار : 1400/11/28 15:02
جنگ شاهزادگان در عربستان

جنگ شاهزادگان در عربستان

درسایه تلاش‌های ولیعهد سعودی برای تسریع در نشستن بر تخت پادشاهی، اختلافات در خاندان حاکم سعودی تشدید شده است.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: به نقل از سایت البوابه الاخباریه الیمنیه،  این مطلب همزمان با افشاگری‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه محمد بن سلمان مورد سوء قصدی قرار گرفته بود که از آن به طور معجزه آسایی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی جان سالم به در برد.

این منابع تاکید کردند که اخیرا اختلافات میان شاهزادگان آل سعود تشدید شده است و توضیح دادند که این اختلافات به مرحله‌ای رسیده که سعی دارند از شر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که به دنبال انحصاری کردن قدرت به نفع خاندان سلمان و کنار گذاشتن بقیه شاهزادگان، به ویژه پسرعموهایش است خلاص شوند.

پسر پادشاه کنونی عربستان ده‌ها شاهزاده از جمله محمد بن نایف، ولیعهد سابق را به زندان انداخته بود تا مخالفان خود را از بین ببرد و زمینه را برای سلطه خود بر سایر شاهزادگان فراهم کند.

ناظران معتقدند که وجود مخالفت‌های شدید میان شاهزادگان، در سایه تلاش‌ها برای خلاصی از شر وی، ممکن است از نشستن محمد بن سلمان بر تخت پادشاهی جلوگیری کند.

ناظران با اشاره به اینکه شکست بن سلمان در یمن برجسته ترین معضلی است که آتش اختلافات را در خاندان سعودی شعله ور کرد، اظهار داشتند که ولیعهد به دلیل تداوم دخالت در جنگی که قبلا شکست خورده، به تهدیدی برای آینده نظام سعودی تبدیل شده است.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی