شناسه خبر : 89351
تاریخ انتشار : 1400/11/27 22:13
جنگ روسیه و اوکراین فشار مضاعف به کل اروپا وارد می‌کند

جنگ روسیه و اوکراین فشار مضاعف به کل اروپا وارد می‌کند

‌یک تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی گفت: جنگ میان روسیه و اوکراین به منطقه اروپایی ارتباط دارد که در صورت وقوع فشار مضاعف اقتصادی و امنیتی به کل اروپا وارد می‌‎‌شود.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: یک تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی در خصوص افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی اوکراین به عنوان یکی از مهم‌ترین محیط‌های امنیتی روسیه محسوب می‌شود، به همین دلیل حرکت ناتو به شرق و ورود آن به محیط امنیتی روسیه، این کشور را حساس کرده است به گونه‌ای که در ماه‌های اخیر مسئله جنگ میان اوکراین و روسیه مطرح شده است.

سیدرضا صدرالحسینی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که رسانه‌های غربی به موضوعی به نام جنگ میان روسیه و اوکراین دامن می‌زنند به چند عامل بستگی دارد که یکی از این عوامل خروج توانمندی‌های اوکراین از جهت ثروت ملی و همچنین نیروهای متخصص این کشور است.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی تصریح کرد: در چنین شرایطی کشورهای اروپای غربی و آمریکا برای جذب ثروت ملی کشور اوکراین، تلاش می‌کنند. این ثروت ملی شامل دلارها و پول‌های اوکراین و نیروهای فکری و متخصص آن است.

وی با بیان این‌که با توجه به افول آمریکا در کل جهان این کشور به دنبال ایجاد جنگ سرد است، تصریح کرد: آمریکا به دنبال آن است که با توجه به نزدیک شدن انتخابات نمایندگان در آمریکا شرایطی را برای تجدید آرا و کسب اکثریت کرسی مجلس فراهم کنند.

صدرالحسینی گفت: نکته مورد توجه دیگر فروش اسلحه توسط کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا به کشورهای منطقه است. همچنین آمریکایی‌ها در تلاش برای ایجاد فضایی هستند تا کشورهایی که در طول دو سال گذشته به سمت روسیه رفته‌اند و این کشور را جایگزین آمریکا قرار می‌دهند از این موضوع وحشت کنند و ناامنی ذهنی و عملی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال این موضوع هستند که مسأله‌ای به نام ناتوی اروپایی و جدا شدن آلمان و فرانسه از کلونی اروپایی- آمریکا به حداقل برسد و برای مدت نامشخصی آن را به تعویق بیندازد.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی ادامه داد: امروز اروپا و آمریکا آمادگی شروع یک جنگ را ندارند، بنابراین تصور ایجاد یک جنگ درست نیست. با توجه به تجمیع شرایطی که امروز اروپا از لحاظ اقتصادی بعد از بروز بیماری کووید- ۱۹ در آن به وجود آمده است و همچنین با توجه به ضعفی که آمریکا در حوزه نیروهای نظامی خود دارد، به نظر می‌رسد در این خصوص جنگی رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: جنگ میان روسیه و اوکراین به منطقه اروپایی ارتباط دارد که در صورت وقوع، قطعاً با مشکلاتی مواجه خواهند شد و سیل مهاجران به کشورهای اروپایی همسایه اوکراین هجوم می‌برند که به نظر می‌رسد فشار مضاعف اقتصادی و امنیتی به کل اروپا وارد شود.


ایمنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی