شناسه خبر : 89259
تاریخ انتشار : 1400/11/25 18:07
قیمت طلا به بالاترین حد خود در سه ماهه اخیر رسید

قیمت طلا به بالاترین حد خود در سه ماهه اخیر رسید

قیمت طلا در بازارهای جهانی به دلیل افزایش قیمت دلار و احتمال تنش بین اوکراین و روسیه به بالاترین حد خود در سه ماهه اخیر رسید.

نورنیوزـگروه اقتصاد: قیمت طلا روز دوشنبه در بازارهای جهانی به دلیل افزایش قیمت دلار و کاهش بازدهی اوراق قرضه آمریکا و همچنین تنش‌های ناشی از احتمال حمله روسیه به اوکراین و افزایش شدید تقاضای دارایی‌های امن به بالاترین حد خود در سه ماهه اخیر رسید.

قیمت هر اونس طلا تا آخرین ساعت امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۸۵۴ دلار رسید. ولی با این حال در ابتدای امروز، قیمت‌های بیشترین جهش را از اواسط اکتبر تاکنون تجربه کردند و به بالاترین سطح خود از نوامبر تا امروز رسیده اند به طوری که صبح امروز قیمت این فلز ارزشمند و محبوب در سراسر جهان به ۱۸۶۵ دلار و ۱۵ سنت رسید.

هم اکنون قیمت طلای آمریکا با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۸۵۳ دلار و ۷۰ سنت رسیده است، از طرف دیگر با توجه به رشد قیمت طلا قیمت سایر دارایی‌های امن و ارزهای مختلف از جمله دلار افزایشی بوده و حتی بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت.

بازدهی بالاتر اوراق بهادار آمریکا با افزایش هزینه نگهداری طلای بدون بهره، تقاضا برای شمش را کاهش می‌دهد، در حالی که ثابت بودن قیمت دلار باعث می‌شود طلا برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر بازارهای ارزی می‌گوید: «وضعیت اوکراین یک خطر قابل توجه برای بازارها است، زیرا به میزانی که نوسانات قیمتی را برانگیزد، ممکن است دوباره بازده اوراق قرضه را کاهش دهد، و این امر قیمت طلا را دچار نوسانات مختلفی کند.»

ایالات متحده روز یکشنبه گفت که روسیه ممکن است بهانه‌ای غافلگیرکننده برای حمله به اوکراین ایجاد کند. با این حال، مسکو ادعاهای آمریکا را رد می‌کند و غرب را به "هیستری و جنون" متهم می‌کند، این در حالی که بیش از ۱۰۰ هزار سرباز در نزدیکی اوکراین جمع شده اند.

اگر نشانه‌ای از تنش‌زدایی وجود داشته باشد، اگر کاخ سفید در مورد نیات پوتین (ولادیمیر رئیس‌جمهور روسیه) به درستی قضاوت کند، «افزایش قیمت طلا حتمی خواهد بود و طلا به ۱۹۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.

بازارهای جهانی نشان می‌دهد هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۶۳ سنت رسید، پلاتین ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۰۳۶ دلار و ۵۰ سنت و پالادیوم با ۲.۲ درصد افزایش به ۲۳۵۸ دلار و ۲۲ سنت در هر اونس رسید.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی