شناسه خبر : 89186
تاریخ انتشار : 1400/11/24 11:29
کشورهایی که بالاترین میزان اعتیاد به تلفن‌های هوشمند را دارند

کشورهایی که بالاترین میزان اعتیاد به تلفن‌های هوشمند را دارند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که چین، عربستان سعودی و مالزی در صدر فهرست کشورهایی قرار دارند که بالاترین میزان اعتیاد به گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند.

نورنیوزـگروه جامعه: محققان دانشگاه «مک گیل» در مونترال کانادا در این مطالعه از داده‌های مطالعات در زمینه استفاده از تلفن‌های هوشمند در فاصله زمانی میان سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی حدود ۳۴ هزار شرکت‌کننده در ۲۴ کشور جهان استفاده کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که چین، عربستان سعودی و مالزی بالاترین میزان استفاده از گوشی های هوشمند و آلمان و فرانسه کمترین میزان این استفاده را داشتند.به طور شگفت انگیزی، انگلیس از بین ۲۴ کشور مورد مطالعه در رتبه ۱۶ قرار گرفت، در حالی که آمریکا در این فهرست بازهم عقب تر بود و در رتبه ۱۸ قرار داشت.

محققان در مقاله ای در زمینه این مطالعه نوشتند که ما یک متاآنالیز در مورد استفاده مشکل ساز از گوشی هوشمند را با تمرکز بر بزرگسالان جوان انجام دادیم. استفاده مشکل ساز از تلفن های هوشمند در فاصله زمانی میان سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ در سراسر جهان افزایش یافته است و انتظار داریم این روند ادامه یابد.

محققان برای این مطالعه، ۸۱ مطالعه در مورد استفاده از تلفن همراه توسط نوجوانان و بزرگسالان جوان را که پیش از این منتشر شده بود، بررسی کردند؛ تمامی این مطالعات بر اساس مقیاس اعتیاد به گوشی هوشمند (SAS) بودند.

SAS پرکاربردترین معیار اعتیاد به گوشی های هوشمند است؛ این معیار در مورد بروز اختلال در کارهای روزمره زندگی بر اثر استفاده از تلفن همراه، ، از دست دادن کنترل بر اثر این استفاده و غیره از مخاطبان سوال می کند.

شرکت کنندگان در این مطالعه  ۱۵ تا ۳۵ ساله بودند و میانگین سنی کلی آنها ۲۸.۸ سال بود؛ بیشتر شرکت کنندگان زن (۶۰ درصد) بودند. محققان به هر کشور امتیازی برای استفاده مشکل ساز از گوشی هوشمند دادند که از ۱۰ تا ۶۰ متغیر بود. بر اساس نتایج این مطالعه چین با کسب امتیاز ۳۶ از ۶۰ در بالاترین رتبه قرار گرفت. 

این مطالعه نشان داد که عربستان سعودی، مالزی، برزیل، کره جنوبی و ایران به ترتیب بعد رتبه های دوم تا ششم استفاده مشکل ساز از گوشی های همراه را به خود اختصاص دادند و رتبه کانادا نیز بر اساس مطالعه محققان دانشگاه مک گیل بسیار بالا بود و در رتبه هفتم قرار گرفت  که از رتبه همسایه خود آمریکا بسیار بالاتر بود.

به طور کلی، نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده مشکل‌ساز از گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان در حال افزایش است که می‌تواند «عواقب روانی» داشته باشد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی