شناسه خبر : 89169
تاریخ انتشار : 1400/11/23 22:42
حضور حماسی مردم وپیامی که به جهان مخابره شد

حضور حماسی مردم وپیامی که به جهان مخابره شد

راهپیمایی باشکوه 22 بهمن 1400 این پیام مهم را به جهانیان مخابره کرد که مردم ایران ضمن تعامل فعال با جامعه بین المللی،مسیر حل مشکلات را نه در وین و واشنگتن بلکه در وحدت و یکپارچگی درونی جستجو می‌کند.

نورنیوزـگروه سیاست: حماسه پرشور ملت ایران در جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیام‌های مهمی را به جهان مخابره کرد.

طی ماه‌های اخیر بویژه همزمان با مذاکرات وین، فضای رسانه‌ای بیگانه به صورت کم سابقه ای بر روی گزاره های جعلی و بی محتوائی متمرکز بود که بر اساس آن نشان دهد که ملت ایران، مردمانی شکست خورده، بریده از انقلاب و ناامید هستند و جمهوری اسلامی نیز کشوری منزوی و ناتوان است که در میان موجی از کاستی‌ها و بحران ها به سوی فروپاشی پیش می رود!

این فضای رسانه‌ای از سویی در تلاش بود با تحریف حقایق تاریخی پیش از انقلاب و کوچک شمردن دستاوردهای جمهوری اسلامی، مردم ایران و منطقه را نسبت به انقلاب اسلامی دلسرد کند و از سویی دیگر تسلیم شدن در برابر غرب را راه نجات کشور معرفی کند.

اگرچه شیوع گسترده کرونا و ضرورت رعایت دستورالعملهای بهداشتی طی دوسال گذشته، امکان حضور گسترده مردم در راهپیمائی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را محدود کرده است اما امسال ملت ایران با حضور در راهپیمایی خودرویی، موتوری و حتی با پای پیاده این پیام را به دنیا مخابره کرد که علیرغم گلایه‌ها و انتظاراتی که به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی دارد همچنان  پای حراست از ارزش‌های  انقلاب و نظام ایستاده است و راه حل عبور از مشکلات را تاکید بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌داند.

روحیه جهادی جوانان ایران در حوزه‌های دفاعی، بهداشتی و علمی موجب شده است ایران به قدرت اول دفاعی منطقه و عامل تحقق امنیت پایدار در منطقه باشد، همچنین کارنامه موفق کشور در مقابله با کرونا و حضور ایران در جمع تولید کنندگان واکسن نشان دهنده ظرفیت‌های بالای مردم ایران است.

حماسه حضور ملت در جشن پیروزی انقلاب اسلامی دو رخداد مهم دیگر را نیز رقم زد، اولا مقامات و سران بسیاری از کشورها از شرق تا غرب از آفریقا تا آمریکای لاتین و اروپا با ارسال پیام‌های تبریک به ملت و مسئولان جمهوری اسلامی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک و بر گسترش و توسعه روابط با ایران تاکید کردند. ثانیا رسانه‌های  مستقل جهان  به پوشش گسترده حماسه حضور ملت ایران در مراسم 22 بهمن پرداختند.

این نکات ضمن اثبات واهی بودن ادعای غرب مبنی بر انزوای ایران، نشات گرفته از سیاست صحیح و امنیت ساز ایران در سیاست خارجی و رویکردهای امنیت ساز منطقه ای است. امروز عموم کشورهای جهان بر نقش سازنده ایران در مقابله با یکجانیه گرایی آمریکا در جهان اذعان داشته و رابطه با جمهوری اسلامی را امری مهم در سیاست خارجی خود می‌دانند.

 امروز ایران به عنوان یکی از ارکان ساختار چند قطبی جهان، دارای جایگاه برجسته ای در مناسبات منطقه ای و بین المللی است که نمود ان را می توان در پیام‌های تبریک مقامات و سران سایر کشورها برای ملت و مقامات جمهوری اسلامی مشاهده کرد.

راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ این پیام مهم را به جهانیان مخابره کرد که مردم ایران ضمن تعامل فعال با جامعه بین المللی،مسیر حل مشکلات را نه در وین و واشنگتن بلکه در وحدت و یکپارچگی درونی جستجو می‌کند.

 واقعیت‌هایی که راهپیمائی شکوهمند ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۰ باید طرف‌های غربی را به این فهم روشن رسانده باشد این است که استفاده از ادبیات خشن و غیر محترمانه با مردم ایران و استفاده از ابزارهای فشار اقتصادی،سیاسی و... نه تنها موجب کاهش اراده و انگیزه آنان در دفاع از منافع ،استقلال وارزشهایشان نخواهد شد بلکه موجب افزایش انسجام ملی برای مقاومت همه جانبه در برابر زیاده خواهی و زور گوئی متجاوزان به حقوق ملت خواهد شد


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی