شناسه خبر : 89162
تاریخ انتشار : 1400/11/23 18:26
جامعه آمریکا با مداخله در اکراین مخالف است

جامعه آمریکا با مداخله در اکراین مخالف است

اکثریت شکننده‌ای از آمریکایی‌ها، به عبارتی 53 درصد، ترجیح می‌دهند که کشورشان از هرگونه بحثی در مورد مسائل روسیه و اوکراین دور بماند و حدود 45 درصد هم از مداخله آمریکا به نفع اوکراین حمایت کردند.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: به نقل از پایگاه سی.بی.اس نیوز، اکثریت شکننده‌ای از آمریکایی‌ها (۵۳ درصد) ترجیح می‌دهند که کشورشان از هرگونه مذاکره در مورد وضعیت مربوط به مسائل روسیه و اوکراین دور بماند، در حالی که گروه حامی جانبداری آمریکا در قبال این وضعیت (۴۳ درصد)، خواستار آن هستند که ایالات متحده جانب اوکراین را با ذکر توقف نفوذ بیشتر روسیه در منطقه و دفاع از دموکراسی به عنوان دلایل عمده این کار، بگیرد و تنها چهار درصد آنها خواستار جانبداری آمریکا به نفع روسیه شده‌اند.

اکثریت عمده‌ای که خواستار دور ماندن آمریکا از مناقشه میان روسیه و اوکراین هستند، از جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها تشکیل شدند، در حالی که دموکرات‌ها بیشتر حامی جانبداری آمریکا از اوکراین در این مناقشه هستند.

طبق این نظرسنجی، رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با رویکردش در قبال روسیه نسبت‌های مساوی را دریافت کرده است.

دموکرات‌ها و بسیاری از مستقل‌ها فکر می‌کنند رویکرد بایدن در قبال روسیه درست است. در حالی که جمهوری‌خواهان عمدتا ترجیحشان دور بودن آمریکا از مناقشه مربوط به روسیه و اوکراین است، در عین حال، آنها منتقد رویکرد بایدن در قبال روسیه بوده و اکثر جمهوری‌خواهان آن را "بیش از حد دوستانه" و یک چهارم، آن را "بیش از حد خصمانه" می‌دانند. آنها قاطعانه با نحوه برخورد کلی او با روسیه مخالفت کرده‌اند.

فراتر از گرایشات حزبی، تفاوت‌های نسلی نیز وجود دارد. آمریکایی‌های مسن‌تر که دیدگاه‌هایشان ممکن است تحت تاثیر خاطرات جنگ سرد باشد، بیشتر متمایل به حمایت و جانبداری آمریکا از اوکراین هستند. جوانان آمریکایی، به ویژه افراد زیر ۳۰ سال، عمدا از دور ماندن آمریکا از این مناقشه حمایت می‌کنند.

میزانی از این شکاف بین نسلی در دیدگاه‌ها در مورد روسیه در نظرسنجی سی‌.بی.‌اس نیوز که در ژوئن قبل از نشست بایدن با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه انجام شد، مشهود بود.

در آن نظرسنجی، این عمدتا آمریکایی‌های رده سنی ۶۵ سال و بالاتر بودند که بیشترین دیدگاه‌های منفی را نسبت به روسیه داشتند - از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر این کشور را "غیردوست یا دشمن" با آمریکا ‌خواندند.  آمریکایی‌های زیر ۳۰ سال کمتر تمایل به توصیف روسیه به این شکل داشتند و تقریبا نیمی از پاسخگویان این رده سنی گفتند که این کشور "یک هم‌پیمان یا دوست" آمریکاست.

در سال ۲۰۱۴، زمانی که روسیه شبه جزیره کریمه را ضمیمه خاک خود کرد، مردم آمریکا عمدتا تمایلی به مداخله کشورشان در این مناقشه نداشتند. در آن زمان، اکثر آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند که ایالات متحده مسئولیتی برای انجام اقدامی در قبال آن وضعیت داشته باشد.

 نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت‌های یوگاو و سی.بی.اس نیوز، تعداد ۲۵۷۸ ساکن بزرگسال آمریکا را در بازه زمانی ۸ تا ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ مورد پرسش قرار داد.


ایسنا
کلید واژگان
آمریکاروسیهاکراین
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی