شناسه خبر : 88930
تاریخ انتشار : 1400/11/18 11:00
قیمت نفت اوپک رکورد 8 ساله را شکست

قیمت نفت اوپک رکورد 8 ساله را شکست

قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک با 20 سنت افزایش به 90 دلار و 18 سنت رسید که بالاترین قیمت در 8 سال گذشته محسوب می‌شود.

نورنیوز-گروه اقتصاد: خبرگزاری رویترز گزارش داد، کارشناسان بازار انرژی معتقدند اگر آمریکا تحریم‌های ایران را لغو کند، تهران می‌تواند ارسال محموله‌های نفتی به سراسر جهان را افزایش دهد و همین امر بر میزان عرضه جهانی خواهد افزود.


از این رو، قیمت نفت برنت دریای شمال امروز در معاملات بازار‌های جهانی با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۲ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

این دو شاخص نفتی در هفته‌های اخیر بیش از ۲ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده اند و به بالاترین میزان طی هشت سال گذشته رسیدند.

میانگین قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک با ۲۰ سنت افزایش به ۹۰ دلار و ۱۸ سنت رسید که بالاترین قیمت در ۸ سال گذشته محسوب می‌شود.

سرمایه گذاران به دلیل برخی بحران‌های سیاسی از جمله افزایش تنش میان روسیه و اوکراین و نیز بخش‌هایی از خاورمیانه نگران کاهش چشمگیر عرضه نفت در میان مدت هستند.

تحلیلگران انتظار دارند روند صعودی قیمت نفت خام حداقل برای میان مدت ادامه دار باشد. بسیاری معتقدند قیمت نفت خام در سال جاری میلادی می‌تواند از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کند.


خبرگزاری صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی