شناسه خبر : 88891
تاریخ انتشار : 1400/11/17 11:21
چرا صهیونیسم جهانی از انقلاب اسلامی ایران هراس دارد؟

چرا صهیونیسم جهانی از انقلاب اسلامی ایران هراس دارد؟

«مارک گلن» اعلام کرد که انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک تهدید وجودی برای نظم نوین جهانی صهیونیسم تلقی می شود فلذا لابی صهیونیسم در آمریکا به جنگ اقتصادی علیه ایران روی آورده است.

نورنیوزـگروه سیاست: در آستانه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، انقلابی که با تمامی فشارهای سیاسی و اقتصادی حداکثری مواجه بود و هدف از این فشارها تولید یا افزایش فشار اجتماعی در جامعه ایرانی است. پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک معادله جدید در عرصه های مختلف توانست وضعیت جغرافیای سیاسی و ترکیب ژئوپلیتیک منطقه را تغییر دهد.

بخش مهمی از این تغییر به دلیل ماهیت گفتمان انقلاب اسلامی بود که حتی پیش از انقلاب اسلامی نیز به عنوان یک نقشه راه راهبردی تعریف شده بود. بسته ایدئولوژیک و محتوای ارزشمند انسانی که امام خمینی (ره) به عنوان صاحب گفتمان و بنیانگذار آن ارائه کردند، توانست به ایجاد یک الگوی جدید و بدون تکرار بر نمونه های شکست خورده گذشته و به عنوان یک مولفه جدید خود را به منطقه و ملتهای منطقه ارائه کند. آنچه که از آن به عنوان صدور انقلاب ایران یاد شد در حقیقت برنامه ریزی اتاق فکر رسانه های غربی بود تا میزان تاثیرگذاری انقلاب ایران را تقلیل دهد. در تمامی این ۴ دهه ۳ سناریوی تحریف، تقلیل و تکذیب برای هر رویداد میدانی و سیاسی در ایران برنامه ریزی شد. نگرانی اصلی آمریکایی ها، غربی ها و رژیم صهیونیستی از پیدایش انقلاب ایران، دلیل همین ماهیت گفتمان اسلامی آن بود.

در همین راستا «مارک گلن»، نویسنده و تحلیلگر آمریکایی و بنیانگذار «جنبش همبستگی هلال احمر و صلیب سرخ» در مصاحبه ای با خبرنگار مهر یکی از دلایل فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه ایران را شکستن اراده‌ این کشور و از بین بردن ثمرات انقلاب ۱۳۵۷ توسط «لابی صهیونیسم» که عمدتاً در آمریکا و همچنین در سراسر غرب فعالیت می‌کنند می داند.

وی در پاسخ به سوالی به نقش انقلاب ایران در تغییر معادلات منطقه ای و به عنوان مانعی بر سر راه نظم نوین جهانی اظهار داشت که برای درک بهتر از نقشی که انقلاب ایران بر معادلات منطقه داشته است ابتدا باید هدف نهایی صهیونیسم، منافع سازمان‌ یافته یهودیان صهیونیسم و غرب را در این رابطه دانست.

گلن با اشاره به اسناد تاریخی در رابطه با هدف نهایی صهیونیسم برای ایجاد یک کشور یهودی از نیل تا فرات گفت: صهیونیست ها برای ایجاد چنین منطقه ای برای خود، درصدد نابودی ملتها و کشورهایی هستند که به این خواسته آنها تن ندهند مانند آنچه که در فلسطین، عراق و لیبی شاهد آن بودیم. امروز نیز این فرقه صهیونیست در حال برنامه ریزی برای ایرانی است که از سال ۱۳۵۷ پس از پیروزی انقلاب ایران توانسته است تمام نقشه های آنها را نقش بر آب کند.

وی افزود: آنچه در سال ۱۳۵۷ رخ داد کابوسی بود که پیروان صهیونیسم آن را پیش بینی نکرده بودند. انقلاب ایران تهدید وجودی برای نظم نوین جهانی صهیونیسم بود. زمانی را تصور کنید که همه مردم منطقه اعم از سنی، شیعه و مسیحی همان اصول انقلاب ایران را بپذیرند و در نتیجه، غرب، قدرت نظامی، قدرت سیاسی و نفوذ فرهنگی آن در منطقه از بین می رود. به همین دلیل است که عناصر سازمان یافته «لابی یهودی» از تمام نیروی خود در جنگ اقتصادی علیه ایران به امید شکستن اراده این کشور استفاده کردند تا ثمرات انقلاب ۱۳۵۷ را از بین ببرند.

این تحلیگر آمریکایی همچنین در رابطه با نقش ایران در جلوگیری از اجرای نقشه های آمریکا و هژمونی آن در منطقه نیز گفت: اگر انقلاب ایران و فداکاری های این کشور در پیشبرد مقاومت در منطقه نبود مطمئنا اکنون جهان به آن نظم نوین جهانی که صهیونیسم به دنبال آن است، نزدیک می بود.

گلن افزود: جز جمهوری اسلامی ایران، هیچ کشور دیگری در جهان، حتی در خاورمیانه، حمایت از حقوق مردم فلسطین و آزادی قدس را در سیاست رسمی خود قرار نداده است. کشورهای عربی، به ویژه اردن، مصر و عربستان سعودی اگرچه در حرف از فلسطین حمایت می کنند ولی در عمل از حمایت این کشور خودداری می کنند.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی