شناسه خبر : 87858
تاریخ انتشار : 1400/11/16 13:36
وزیر امور خارجه: آنچه روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است، اما کافی نیست

وزیر امور خارجه: آنچه روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است، اما کافی نیست

وزیر امور خارجه ایران لغو برخی از محدودیت‌های تحریمی هسته‌ای که شب گذشته از طرف آمریکا اعلام شد، گفت: آنچه روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است، اما کافی نیست.

نورنیوزـگروه سیاست: حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در خصوص لغو برخی از محدودیت‌های تحریمی هسته‌ای که شب گذشته از طرف آمریکا اعلام شد، گفت: ما به طرف‌های آمریکایی از طریق واسطه‌هایی که این روزها پیام‌هایی را منتقل می‌کنند، به صراحت گفتیم باید در عمل حسن‌نیت خودشان را نشان دهند.

وی ادامه داد: از نظر ما حسن نیت در عمل این است که روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد. لغو بخشی از تحریم‌ها به معنای عینی و واقعی خودش می‌تواند ترجمان حسن نیتی باشد که آمریکایی‌ها از آن صحبت می‌کنند. آنچه روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است، اما کافی نیست.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: یکی از موضوعات اساسی ما در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها، گرفتن تضمین‌های لازم از طرف‌ها به ویژه غربی در این مذاکرات است.

وی ادامه داد: لذا آنچه را که در خصوص تضمین، هیئت جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند، ما تضمین را در همه سطوح سیاسی، حقوقی و اقتصادی مطالبه کردیم و در بخش‌هایی از آن توافقاتی حاصل شده است اما هنوز هیئت مذاکره کننده ایران با جدیت اخذ تضمین ملموس از طرف‌های غربی را برای پایبندی به تعهداتی که بر مبنای توافق وین حاصل می‌شود را دنبال خواهد کرد.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی