شناسه خبر : 87822
تاریخ انتشار : 1400/11/15 20:09
بایدن دست به دامان تروریسمِ خودساخته!

نورنیوز بررسی کرد؛

بایدن دست به دامان تروریسمِ خودساخته!

آمریکا مدت‌هاست ضمن اشغالگری و غارت منابع سوریه، پایگاه‌های امنی برای تروریست‌ها ایجاد کرده که نتیجه آن استمرار بحران در منطقه و گسترش موج اعتراض‌ها در این خصوص است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه مدعی کشته ‌شدن «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش در سوریه شد.

«جو بایدن» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «شب گذشته به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا در شمال غرب سوریه با موفقیت عملیات ضد تروریستی را برای محافظت از مردم آمریکا و متحدان ما و تبدیل جهان به مکانی امن‌تر انجام دادند.»

او در این بیانیه عنوان کرده است: «ابو ابراهیم القرشی سرکرده داعش را از میدان نبرد حذف کردیم. همه آمریکایی‌ها به سلامت از عملیات بازگشته‌اند.»

این ادعای به ظاهر پیروزمندانه از سوی بایدن نقاط ابهام زیادی دارد که بدان خواهیم پرداخت:

نخست؛ بایدن زمانی از این خبر به عنوان دستاوردی بزرگ رونمایی کرده که در عرصه داخلی به دلیل ناتوانی در مقابله با کرونا و چالش‌های گسترده اقتصادی و اجتماعی ناتوان بوده و در عرصه خارجی نیز با وجود هوچی‌گری‌ و بحران‌سازی علیه روسیه، چین، کره شمالی و ایران راه به جایی نبرده است، لذا نیازمند سوژه‌ای بوده تا با بزرگنمایی آن بتواند جهت افکار عمومی را به سمتی دیگر منحرف کند.

«باراک اوباما» نیز در سال 2011 پس از نمایش تبلیغاتی عملیات ارتش آمریکا در خاک پاکستان و ترور «اسامه بن‌لادن»، مدعی پرتاب جسد او به دریا شد تا مانع از تحقیقات درباره حقیقی بودن ادعایش شود.

اکنون نیز بایدن ادعا کرده نیروهای آمریکایی قصد بازداشت سرکرده داعش را داشته‌اند اما او با حضور در طبقه سوم ساختمان محل حضورش، آنجا را منفجر کرده است!

دوم؛ آمریکا مدت‌هاست ضمن اشغالگری و غارت منابع سوریه، پایگاه‌های امنی برای تروریست‌ها ایجاد کرده که نتیجه آن استمرار بحران در منطقه و گسترش موج اعتراض‌ها در این خصوص است، لذا ادعای کشته شدن سرکرده داعش را می‌توان اقدامی برای توجیه اشغالگری و استمرار حضور در سوریه و البته عراق دانست.

در همین حال آمریکا با ادعای مقابله با تروریسم ابعاد جدیدی از فروش تسلیحات به کشورهای عربی را توجیه می‌کند، چنانچه آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون در بیانیه‌ای فروش احتمالی تسلیحات به امارات، عربستان و اردن را تایید کرده است.

سوم؛ نکته مهم در این عملیات ادعایی، تکرار بی‌ارزش بودن جان انسان‌ها برای آمریکایی‌هاست، چنانچه طبق گزارش شبکه الجزیره، بالگردهای ائتلاف آمریکایی با پرواز بر فراز مناطق «أطمة» و «دیر بلوط» در حومه شمالی ادلب و انجام عملیات هلی‌برن، 10 نفر از جمله چند کودک را کشته‌اند.

این جنایت بزرگ در حالی صورت گرفته که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون در نشست خبری گفت: ایالات متحده هنوز تصمیمی برای انجام تحقیقات درباره کشتار غیرنظامیان در سوریه در جریان عملیات مذکور نگرفته است و ایالات متحده اطمینان دارد که مسئولیت کشتار غیرنظامیان در جریان این عملیات بر عهده تروریست‌هاست نه ارتش آمریکا!

در این میان نکته مهم آن است که حتی اگر ادعای حذف سرکردگان تروریست‌ها درست باشد در نفس کار هیچ تفاوتی نمی‌کند چرا که اولا این گروه‌ها ساخته و پرداخته و تحت امر آمریکا و انگلیس به جنایاتشان ادامه می‌دهند و حذف یک مهره به منزله تغییر نقش آنها در پازل بحران‌سازی آمریکاست و ثانیا این به اصطلاح حذف‌ها با نقض حریم کشورهای دیگر و در چارچوب رفتاری اشغالگرایانه صورت می‌گیرد که بدعتی خطرناک را در جهان ایجاد کرده و به تشدید ناامنی دامن می‌زند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی