شناسه خبر : 87787
تاریخ انتشار : 1400/11/14 15:54
ملاقات دوجانبه نمایندگان ایران و آمریکا کذب محض است

نورنیوز بررسی کرد؛

ملاقات دوجانبه نمایندگان ایران و آمریکا کذب محض است

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در مورد شکل‌گیری سطحی از توافق در ملاقات نمایندگان ایران و آمریکا، کاملا خلاف واقع بوده و هدف آن وارد کردن فشار به تیم مذاکره‌کننده ایران است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: در حالی که دور هشتم مذاکرات میان ایران و ۱+۴ با بازگشت هیئت‌ها به پایتخت‌ها برای رایزنی‌های بیشتر با وقفه چند روزه روبرو شده، بازار گمانه‌زنی‌ها و انتشار اخبار جعلی و ساختگی پیرامون مذاکرات داغ شده است.

در این رابطه طی روزهای اخیر برخی اخبار جعلی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که طی آن گمانه‌زنی‌های بی‌پایه و خلاف واقع در مورد شکل‌گیری سطحی از توافق در ملاقات نمایندگان ایران و آمریکا در کشور ثالث مطرح شده است.

بررسی صفحات منتشر کننده این شایعات، نشان می‌دهد که چنین خبرسازی‌های هزینه‌زا برای نظام، صرفا با هدف دیده شدن و معتبرنمایی صورت گرفته و هیچ بهره‌ای از حقیقت ندارد.

لازم به ذکر است که تاکنون هیچ‌گونه ملاقاتی در هیچ سطحی میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمربکا انجام نشده و برنامه‌ای نیز برای چنین اقدامی وجود ندارد.

مذاکرات وین همان‌گونه که مقامات رسمی کشور اعلام کرده‌اند، گرچه در مسیری سازنده در حال پیشرفت است اما هنوز به توافقی منجر نشده و اختلافات جدی در مورد اصلی‌ترین مسائل مورد اختلاف طرفین همچنان باقی است.

انتشار گمانه‌زنی‌های بی‌اساس و مبتنی بر توهمات ذهنی منتشرکنندگان که از مغز ماجراجوی برخی فعالان رسانه‌ای کم‌خرد نشأت می‌گیرد، ضمن آنکه موجب انحراف افکار عمومی از واقعیت‌های جاری در مذاکرات می‌شود، موجب بهره‌برداری رسانه‌های بیگانه از این شایعات و افزایش فشار به مذاکره‌کنندگان کشورمان شده و به طور قطع منطبق با منافع ملی نیست.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی