شناسه خبر : 87758
تاریخ انتشار : 1400/11/13 16:16
مراقب پیامک‌های جعلی ثنا باشید

مراقب پیامک‌های جعلی ثنا باشید

قاضی دادسرای جرایم رایانه‌ای آمار بالایی ازکلاهبرداری‌ها با استفاده از پیامک جعلی ثنا روی می‌دهد.

نورنیوز-گروه جامعه: امین تویسرکانی با اذعان به اینکه بیشتر کلاهبرداری‌ها با پیامک جعلی ابلاغ قضایی رخ داده است در صفحه خود نوشت: بر اساس آخرین آمار، ۷۰ درصد پرونده‌های دادسرای جرائم رایانه‌ای دقیقا از یک شیوه برای کلاهبرداری استفاده شده و افراد به دلیل کلیک کردن روی لینک پرداخت وجه در پیامک‌های ابلاغی قضایی، موجودی حساب بانکی خود را از دست داده‌اند.

هشدار دیگری که او به شهروندان داده این بوده که در نتیجه کلیک کردن روی لینک‌های این پیام‌های جعلی رخ بدهد، نصب شدن یک بدافزار بر روی گوشی فرد است که به وسیله آن، شخص کلاهبردار به پنل پیامک‌های شما دسترسی پیدا می‌کند و به این ترتیب هم به پیامک رمز پویای شما دسترسی دارد و هم می‌تواند از جانب شما پیامک‌های مجرمانه ارسال کرده و شما را در مظان اتهام قرار دهد.

این قاضی دادگستری از شهروندان خواست تا توجه داشته باشند تمامی پیامک‌های ارسالی از طرف سامانه‌های قضایی شامل ثنا، ابلاغ، نظرسنجی، اطلاع‌رسانی و ... فقط به صورت پیامک و با نام ADLIRAN  به دست مخاطبین می‌رسد و اینکه به هر پیامی که آنها را به یک لینک هدایت می‌کند بدبین باشند و با دقت کافی آن را بررسی کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی