شناسه خبر : 87741
تاریخ انتشار : 1400/11/13 14:58
ایلان ماسک دیگر خودرو تولید نمی‌کند

ایلان ماسک دیگر خودرو تولید نمی‌کند

ایلان ماسک، مالک تسلا اعلام کرد: این خودروساز برقی امسال هیچ مدل خودروی جدیدی به دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین عرضه نخواهد کرد در عوض بر روی توسعه یک ربات انسان‌نما به نام «اپتیموس» تمرکز خواهد کرد که به گفته ماسک در آینده خواهد توانست کمبود نیروی کار در جهان را برطرف کند.

نورنیوز-گروه جامعه: به نقل از ابزرور، ماسک در تماسی به سرمایه‌گذاران گفت: از نظر اولویت محصولات فکر می‌کنم در واقع مهم‌ترین توسعه محصولی که امسال انجام می‌دهیم ربات انسان‌نما «اپتیموس» است. فکر می‌کنم این پتانسیل قابل‌توجه‌تر از تجارت خودرو در طول زمان است.

«اپتیموس» که با نام «تسلا بوت» نیز شناخته می‌شود، اولین بار در رویداد روز هوش مصنوعی تسلا در آگوست ۲۰۲۱ معرفی شد. قد این ربات انسان‌نما ۵.۸ اینچ و وزن آن ۱۲۵ پوند و حداکثر سرعت راه رفتن آن ۸ کیلومتر در ساعت و با قدرت حمل ۲۰ کیلوگرم بار است.

ماسک در این مراسم گفت: این ربات به اندازه‌ای ضعیف طراحی شده است که بیشتر انسان‌ها بتوانند در صورت نیاز بر آن غلبه کنند. «اپتیموس» از فناوری هوش مصنوعی تسلا که برای سیستم خودران خود توسعه داده است، نیرو می‌گیرد.

ماسک گفت که اولین استفاده از «اپتیموس» احتمالا در کارخانه‌های تسلا خواهد بود که کارهای ساده‌ای مانند جابجایی قطعات در اطراف کارخانه را انجام می‌دهند. در درازمدت، ربات‌های انسان‌نما می‌توانند راه‌حلی برای کاهش نرخ زاد و ولد و کمبود نیروی کار باشند.

مدیرعامل تسلا بارها در رسانه‌های اجتماعی درباره خطر سقوط جمعیت جهانی هشدار داده است. وی در جولای ۲۰۲۱ در گزارشی از وال‌استریت ژورنال درباره توقف رشد جمعیت ایالات‌متحده نوشت که فروپاشی جمعیت به‌طور بالقوه بزرگ‌ترین خطر برای آینده تمدن است.

گزارش‌های جدید نشان داد که نرخ زاد و ولد در ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۰ به پایین‌ترین حد خود رسیده است، وی بار دیگر در اوایل فوریه در توییتی نوشت: ما باید خیلی بیشتر نگران سقوط جمعیت باشیم. اگر به اقتصاد فکر کنید، اساس اقتصاد نیروی کار است.

ماسک در این جلسه خاطرنشان کرد: بسیاری از فناوری‌های موجود در خودروهای خودران تسلا برای ساخت ربات‌های انسان‌نما قابل استفاده یا مفید است.

سهام تسلا پس از تایید شرکت مبنی بر اینکه تا سال ۲۰۲۳ هیچ وسیله‌ نقلیه جدیدی به خصوص سایبرتراک تولید نخواهد شد، سقوط کرد.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی