شناسه خبر : 87618
تاریخ انتشار : 1400/11/11 10:09
ادعای والی سمنگان جهت حفظ حرمت شیعیان در افغانستان

ادعای والی سمنگان جهت حفظ حرمت شیعیان در افغانستان

والی طالبان در سمنگان با تاکید بر تقویت همبستگی در افغانستان گفت که هیچکس حق بی‌احترامی به شیعیان را ندارد.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: «عبدالرحمن قندوزی» والی طالبان در ولایت سمنگان در نشستی با بزرگان شیعه این ولایت گفت که روابط و هماهنگی میان ملت و دولت حایز اهمیت است و مردم باید اتحاد و وحدت خود را حفظ نمایند.

وی با اظهار اینکه افغانستان خانه مشترک همه مردم این کشور است، افزود: در نزد طالبان قومیت، نژاد و مذهب مطرح نیست، بلکه همه افغان و برادر هستیم.

قندوزی با تاکید بر همبستگی و اتحاد گفت: من از شیعیان و بزرگان اهل تشیع ولایت سمنگان می‌خواهم تا همبستگی را تقویت نمایند.

به گزارش «آوا»، والی طالبان با اظهار اینکه نقش بزرگان قومی، عالمان دین و مردم در حمایت و تقویت نظام اسلامی مؤثر است، افزود: من از مردم ولایت سمنگان می‌خواهم تا در کنار حکومت و نظام امارت اسلامی ایستاده و حضور داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: شیعیان بخشی از ملت افغانستان هستند و هیچکس حق بی‌احترامی یا توهین به آن‌ها را ندارد و ما هم از شیعیان می‌خواهیم تا از نظام اسلامی حمایت کنند.

براساس این گزارش، شماری از بزرگان شیعه ولایت سمنگان نیز خطاب به والی طالبان گفتند: تنها راه خروج از مشکلات موجود هماهنگی، همبستگی و همکاری مردم با دولت و دولت با مردم است و شیعیان سمنگان طبق منافع مردم در کنار امارت اسلامی حضور خواهند داشت.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی