شناسه خبر : 87528
تاریخ انتشار : 1400/11/09 12:27
حجم تجارت ایران و روسیه رکورد تاریخی ثبت کرد

حجم تجارت ایران و روسیه رکورد تاریخی ثبت کرد

رستم ژیگانشین نماینده بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران اعلام کرد که حجم تجارت با جمهوری اسلامی ایران در سال 2021 یک رکورد تاریخی ثبت کرد و به حدود چهار میلیارد دلار رسید.

نورنیوزـگروه اقتصاد: نماینده بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران در گفت و گو با رسانه روسی تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۱ رشد تجارت روسیه با ایران با افزایش ۸۹.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل از آن به سه میلیارد و ۷۸۵ میلیون دلار رسید که که تا پایان سال ۲۰۲۱ می تواند به ۴ میلیارد دلار برسد.

وی اعلام کرد که این حجم مبادلات تجاری روسیه و ایران در سال ۲۰۲۱ به میزان  چهار میلیارد دلار که یک رکورد تاریخی است. این نماینده بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار تاس اظهار داشت.

ژیگانشین خاطرنشان کرد که "سرویس گمرک فدرال روسیه (FTS) اطلاعات نهایی نتایج سال را در دهه دوم فوریه منتشر خواهد کرد. وی افزود: صادرات روسیه به ایران بیش از دو برابر و تقریباً ۳ میلیارد دلار است، در حالی که واردات از ایران به روسیه تقریباً ۲۲ درصد افزایش یافته است.

به گفته این نماینده بازرگانی، "تقریبا ۸۰ درصد تجارت بین دو کشورها را محصولات کشاورزی  نظیر غلات و دانه های روغنی سبزیجات، میوه جات، خشکبار و آجیل تشکیل می دهد.

ژیگانشین در گفت و گو با خبرگزاری تاس خاطرنشان کرد: "تعدادی از پروژه های تجاری بین دو کشور نیز در بخش انرژی در حال اجرا هستند که در سال ۲۰۲۱ شدت یافته اند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی