شناسه خبر : 87280
تاریخ انتشار : 1400/11/03 12:15
نماینده عراقی: حضور آمریکا تحت هر عنوانی را در عراق نمی پذیریم

نماینده عراقی: حضور آمریکا تحت هر عنوانی را در عراق نمی پذیریم

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا بازوی رژیم صهیونیستی در عراق است و مخالف حضور نیروهای آمریکایی تحت هر عنوانی هستند.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: محمد الشمری، نماینده ائتلاف دولت قانونی در پارلمان عراق امروز شنبه حضور نیروهای آمریکایی در داخل عراق را با هر نام و نشانی، اعم از مربی یا مشاور رد و خاطرنشان کرد: «حضور آمریکا در این کشور خوشایند نیست».

الشمری در بیانیه‌ای گفت: نیروهای آمریکایی وظایف خود را به گونه‌ای انجام ندادند که در خدمت کشور و حفظ حیثیت عراق باشد، بلکه عامل نابودی عراق و گسترش تروریسم بود. با اشاره به اینکه آمریکا بازوی رژیم صهیونیستی در داخل عراق بود.

وی افزود: یکی از وظایف نیروهای ادعایی ائتلاف حفاظت از مرزهای عراق در برابر تجاوزات و حملات است، اما ترکیه مرزهای عراق را نقض و تحت نظارت آمریکا به داخل کشور نفوذ کرد.

این نماینده عراقی با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی به خاطر منافع سیاسی و توافق با کشور همسایه ای مانند ترکیه از حفظ امنیت عراق غفلت کردند، تصریح کرد: از ماندن نیروهای آمریکایی در داخل عراق استقبال نمی شود و تحرکات پارلمانی برای بیرون راندن آمریکایی از عراق همچنان وجود دارد.

رفیق الصالحی، نماینده ائتلاف الفتح، نیز پنجشنبه گذشته فاش کرد که ائتلاف وی قصد دارد پرونده خروج نیروهای آمریکایی از عراق را بار دیگر با قدرت در پارلمان مطرح کند.


شفقنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی